کد خبر : ۲۵,۲۲۴
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۰
رئیس آموزش و پرورش خارگ، درصد بی‌سوادی در خارگ را کمتر از یک درصد عنوان کرد.
سید مهدی کازرونی‌سنگی صبح امروز در حاشیه نشست هماهنگی هفته سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار کرد: اهمیت سوادآموزی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و قطعاً باسوادی نقش بسزایی در توسعه فرهنگ و بار علمی جامعه خواهد داشت و لذا با توجه به فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ریشه‌کن کردن بی‎سوادی، توجه به این امر ضروری ست.
 
وی با اشاره به دوره‌های سوادآموزی تصریح کرد: دوره سوادآموزی دوره‌ای است که به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد اجرا می‌شود و مدت دوره معادل حداقل 400 ساعت آموزش است و حداکثر این دوره نیز با توجه به نیاز مخاطبان، تا 550 ساعت قابل افزایش است.
 
رئیس آموزش و پرورش خارگ، دوره تحکیم سواد را یکی از دوره‌های سوادآموزی عنوان کرد و افزود: این دوره دوره‌ای است که فرصت استمرار و پایداری آموخته‌ها و کاربرد آن برای کسانی که دوره سوادآموزی را گذرانده‌اند و تمایل به ادامه تحصیل ندارند، فراهم می‌سازد و مدت این دوره معادل 200 ساعت، که شامل 70 ساعت آموزش حضوری و 130 ساعت آموزش غیرحضوری است.
 
وی دوره انتقال را یکی دیگر از دوره‎های اجرایی در این زمینه خواند و عنوان داشت: دوره انتقال فرصت ادامه تحصیل برای کسانی است که دوره سوادآموزی را گذرانده‌اند، یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش و پرورش رسمی هستند که مدت این دوره معادل 800 ساعت آموزش است که 200 ساعت آن حضوری و مابقی به صورت خودآموز خواهد بود.
 
کازرونی‌سنگی با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته برای ریشه‎کن کردن بی‌سوادی در سطح جزیره خارگ، گفت: برای این امر برخی افراد به بانک اطلاعاتی ما معرفی شده‌اند و خود نیروهای ما نیز با حضور در کمپ‌های کارگری، برخی افراد را شناسایی کرده‌اند که وضعیت تحصیلی و سوابق آنان مورد بررسی قرار گرفته است تا در صورت رسیدن به حد نصاب کافی دوره جدید برگزار شود.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط سیستم و پیگیری‌های صورت گرفته در میان افرادی که به عنوان بی‌سواد در سطح خارگ شناسایی شده بودند، به آماری معادل بیش از 99 درصد باسوادی در سطح خارگ و کمتر از 25 صدم درصد بی‌سواد، دست پیدا کردیم که برای به صفر رساندن آن در سال آینده قطعاً برنامه‌هایی خواهیم داشت.
 
رئیس آموزش و پرورش خارگ با اشاره به مهاجرپذیر بودن جزیره خارگ عنوان کرد: البته با توجه به صنعتی بودن جزیره خارگ و ورود و خروج افراد غیر بومی در آن، درصد افراد بی‌سواد مدام دست خوش تغییراتی می‌شود که البته با توجه به اینکه مبارزه با بی‌سوادی در سطح کل استان و کشور در حال اجراست، انتظار می‌رود در آینده شاهد افراد بی‌سواد در منطقه نباشیم.
 
وی بر همین اساس اضافه کرد: در سال‌جاری تحصیلی، 6 نفر در دوره مقدماتی سوادآموزی و 12 نفر در دوره انتقال توسط آموزش‌یاران ما آموزش دیده‌اند و در همین راستا جا دارد از امام جمعه محترم، شرکت‌های نفتی، اداره ثبت‌احوال، مرکز بهداشت و درمان شهرداری و به ویژه بهزیستی و کمیته امداد که همواره در اجرای این امر کمک ویژه‌ای به ما کرده‌اند، تشکر کنیم.
 
کازرونی‌سنگی تصریح کرد: هزینه آموزش در این دوره‌ها برای متقاضیان رایگان خواهد بود، اما داوطلبانی که قصد همکاری با ما و آموزش در این زمینه را داشته باشند، پس از گزینش توسط ما، در پایان دوره به ازای هر سوادآموز که مدرک سوادآموزی دریافت کند، مبلغ 620 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید