کد خبر : ۲۵,۲۲۳
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۲۹
مسئول واحد پیشگیری بهزیسیتی خارگ از برگزاری 14 کارگاه مهارت زندگی در خارگ، در طی سال‌جاری خبر داد.
 کفایت سلمان‌پور صبح امروز در نشست مهارت‌های زندگی در خارگ با اذعان به کاهش سن بلوغ در کودکان اظهار کرد: سن بلوغ در دختران به 8 سال و در پسران به 10 سال کاهش یافته است و ما در همین زمینه پزشکان متخصصی همچون دکتر محدث‌زاده را با همکاری آموزش و پرورش خارگ، به مدارس دعوت کردیم تا برنامه‌های لازم را در مدارس اجرایی کنند.
 
وی با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین جوانان تصریح کرد: متاسفانه بر اساس آمارها، به هر مقدار که مرغ در استان در بازار وجود دارد، بیش از 5 برابر آن ماده مخدر شیشه در سطح شهر موجود است و بیش از 300 نوع ماده مخدر شیشه به سبب ارزانی در سطح شهر یافت می‌شود و مصرف آن رو به افزایش است.
 
سلمان‌پور اظهار کرد: این مواد مخدر در انواع خوردنی، کشیدنی، بو کردنی، لمس کردنی و دیگر انواع دیده می‌شود و در قالب مواردی همچون خوشبوکننده دهان، چایی‌های بسته‌ای، دستمال مرطوب، قرص‌های ضد جوش، مواد خوردنی و دیگر قالب‌ها مشاهده شده است.
 
مسئول واحد پیشگیری بهزیستی خارگ عنوان داشت: ما طی جلساتی، سعی کرده‌ایم تا با آموزش و افزایش آگاهی این موارد میان بانوان و خانواده‌ها، از گسترش آن پیگیری کنیم و همچنین تاکنون 14 کارگاه مهارت‌های زندگی، با محوریت اجتماع در سال‌جاری برگزار شده است.
 
وی افزایش افسردگی در بانوان را یکی از آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و گفت: در زمینه افزایش طلاق‌ها و آسیب‌های اجتماعی بانوان باید مداخله در بحران صورت گیرد که ما تاکنون در این راستا نیز کلاس‌های زیادی را با همکاری سرپرست بهداشت و درمان خارگ برای بانوان و متاهلین برگزار کرده‌ایم.
 
سلمان‌پور خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما برای نهادینه‌سازی این پیشگیری‌ها در جامعه و به ویژه جوانان این است که گروهی بنام خاراکس در مدارس تشکیل شود که با جذب نخبگان و افراد برتر حوزه دانش‌آموزی، در جلسات شورای اداری که با حضور بخشدار، شهردار و دیگر مسئولان برگزار می‌شود، این دانش‌آموزان شرکت کنند تا از این طریق وارد جامعه شوند.
 
مسئول واحد پیشگیری بهزیستی خارگ اضافه کرد: این دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از نفوذ خود در میان دیگر دانش‌آموزان و از طریق صحبت، رایزنی و اعمال رفتار، در راستای پیشگیری از آسیب‌ها، جلوگیری و ممانعت از ایجاد نزاع‌ها و دعوا میان کودکان فعالیت کنند و همچنین به انجام کارهای مشارکتی و گروهی نیز ترغیب می‌شوند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید