کد خبر : ۲۵,۲۲۲
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۲۹
مجری طرح ممیزی املاک خارگ گفت: طرح GIS یا نقشه‌‎برداری هوایی و ماهواره‌ای بصورت مستقیم در تاسیسات نفتی خارگ اجرا شده است.
محمدعلی تهرانی زاده، ظهر امروز در جمع مسئولان جزیره خارگ اظهار داشت: ما بصورت مستقیم این طرح را در تاسیسات نفتی خارگ نیز به اجرا در آورده‎ایم و هدف پروژه GIS، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع، یک نقشه‌برداری کلی از تمامی زمینه‌های شهری، تاسیسات زیرزمینی و روزمینی سطح خارگ است.
 
وی با بیان اینکه اجرای پروژه GIS را کمکی شایان در امر مدیریت شهری است، افزود: در این پروژه، با توجه به برآوردهای دقیق جمعیت ساکن در جزیره خارگ، املاک و مشخصات موجود و ایجاد نقشه‌های لازم، برنامه‌ریزی‌های مدیریتی و شهری در سطوح مختلف صورت و به فراخور واحدها، در اختیار هر واحد قرار خواهد گرفت.
 
تهرانی‌زاده خاطر نشان کرد: اطلاعات این بانک اطلاعاتی بصورت روزانه آپدیت خواهد شد و یک سیستم پویا برای پرداخت عوارض شهری نیز ایجاد خواهد شد و علاوه بر مزایای مدیریت شهری، درآمدزایی نیز برای شهرداری خواهد داشت.
 
مجری طرح GIS خارگ با بیان اینکه دنیای امروز دنیای اطلاعات و به روز بودن آن و استفاده بهینه از این اطلاعات است تصریح کرد: این پروژه قادر خواهد بود تمامی نقشه‌های مختلف را همپوشانی کند و هر تغییری در سطح شهری، در نقشه اعمال می‌شود و نقشه‌های ماهواره‌ای که از سطح شهر گرفته می‌شود، قادر خواهد بود اطلاعات کاربردی از زمین، نوع کاربری ملک، مالک، ارزش ملک، مکان دقیق آن و دیگر اطلاعات لازم را در اختیار فرد قرار دهد و تفکیک املاک و پلاک گذاری آن‌ها نیز بهتر و سریعتر صورت گیرد.
 
مجری طرح ممیزی املاک خارگ عنوان داشت: نقشه معابر و مسیرهای موجود، علاوه به کمک در زمینه دفع آب‌های سطحی، در زمان‌های وقوع بحران نیز به کمک نیروهای راهنمایی و رانندگی و آتش‌نشانی در سطح شهر خواهد آمد تا با استفاده از آن بهترین مسیر انتخاب شود و اقدامات لازم سریعتر صورت گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: فایل‌هایی مثل قول نامه‌های دستی، جریمه‌های عوارضی، شکایات و غیره برو روی املاک در این پروژه ضمیمه خواهند شد و در آینده قابل مشاهده خواهند بود تا با استفاده از این اطلاعات اقدامات لازم صورت گیرد.
 
وی افزود: GIS دارای دو اطلاعات مکانی و توصیفی است و در واقع این دو مکمل یکدیگرند و هر چه در این زمینه اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر جمع آوری شود، نتایج بهتری حاصل خواهد شد و نخستین مرحله این طرح نیز شناخت و امکان سنجی خواهد بود و پس از آن جمع آوری اطلاعات صورت خواهد گرفت که پیش بینی می‌شود این عمل یکسال به طول بیانجامد، اما همزمان در راستای اجرای آن، در زمینه‌های برنامه نویسی و دیگر موارد نیز کار خواهد شد.
 
تهرانی‌زاده با بیان مشکلات موجود در این امر تصریح کرد: عدم هماهنگی مناسب درون و برون سازمانی در اخذ و مدیریت اطلاعات که موجب عدم شراکت داده خواهد شد و همچنین عدم اعتماد به اطلاعات جمع آوری شده همواره از مشکلات موجود است که برای کاهش این موارد نیازمند جمع آوری اطلاعات بصورت خانه به خانه خواهد بود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید