کد خبر : ۲۵,۲۲۰
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۲۸
نمایشگاه عکس عاشورایی با عنوان چهل قطره خون، به همت کانون عکاسان خارگ برپا شد.
سید محمد اسدی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ صبح امروز در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه عکس عاشورایی در سینما صدف خارگ که با حضور مسئولان محلی خارگ برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم خارگ با فرهنگ غنی عاشورایی و الگوسازی خصایص نیک عاشورایی با عنوان چهل قطره خون برپا شده است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ بیان کرد: پس از اعلام فراخوان برای برگزاری این نمایشگاه، بیش از 350 عکس به دبیرخانه ارسال شد، که پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط داوران، 40 عکس برتر انتخاب و در سایزهای 30 در 40 سانتی‌متر برای برپایی در نمایشگاه بر روی بوم‌های مخصوص چاپ شدند.
 
اسدی‌زاده تصریح کرد: ما برای ارسال عکس توسط عکاسان محدودیتی ایجاد نکردیم و عکس‌هایی توسط پنج عکاس جوان خارگی، مسعود جعفرزاده، رضا حاتمی، عباس حیدری، مرتضی زنگنه و سید حسن رضوی به تصویر کشیده شد که از امروز به مدت یک هفته تا تاریخ دوازدهم دی‌ماه صبح‌ها از ساعت 7 الی 11 و عصرها از ساعت 15 الی 20 در سینما صدف خارگ برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: این عکس‌ها در قالب عکس‌های هنری و خبری بیانگر آداب، رسوم، نمادها و شیوه عزاداری مردم خارگ بوده است و تصاویری از سینه‌زنی‌ها، زنجیرزنی‌ها، سنج و دمام‌زنی‌ها، تعزیه‌ها، مقتل‌خوانی‌ها و مراسم شام غریبان در خارگ را به تصویر کشیده است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ با اشاره به فعالیت انجمن عکاسان خارگ افزود: ما امیدواریم در عید نوروز امسال بتوانیم با فعالیت این هنرمندان، نمایشگاه عکسی را با موضوع دیدنی‌های جزیره خارگ برای گردشگران و مهمانان نوروزی در خارگ برپا کنیم تا از این طریق بتوانیم این جزیره و زیبایی آن را به آنان بشناسانیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید