کد خبر : ۲۵,۲۱۹
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۲۷
طرح استراتژیک توسعه شهری خارگ در افق 1404، در نشست شورای شهر و شهرداری خارگ رونمایی شد.
احمد بارگاهی شهردار جزیره خارگ صبح امروز در این نشست با مثبت خواندن این سند اظهار کرد: سند چشم‌انداز توسعه خارگ در افق 1404، پس از بررسی‌های صورت گرفته ارائه شده است و امیدواریم امروز در حضور تمامی دوستان در شورای اسلامی شهر خارگ و شهرداری این جزیره، به بررسی و ارائه پیشنهادات و انتقادات در مورد آن پرداخته شود تا به یاری خداوند در هفته آینده شاهد تکمیل این سند باشیم.
 
دکتر محمد بهروزی مجری پروژه نیز اظهار داشت: داشتن سند چشم‌انداز یکی از راهبردی‌ترین کارها در توسعه کشور محسوب می‌شود و تمامی شهرهایی که توانسته‌اند در سطح جهان موفقیتی در توسعه شهری کسب کنند، الگویی مناسب را پیش روی خود داشته‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه‌های ایتالیا و بارسلونا حضور یافتیم و سعی کردیم یک مدل کوچک شهری را با الگوبرداری از این مدارس در دانشگاه آزاد خارگ پیاده‌سازی کنیم که خوشبختانه این موضوع به خوبی جواب داد و ما امروزه در خارگ یکی از پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های کشور، با تمامی امکانات مناسب آموزشی و رفاهی هستیم.
 
مشاور شهردار خارگ اضافه کرد: اگر هدف ما توسعه شهر با استفاده از الگوی مدرن شهری است، باید بتوانیم به خوبی از این سند چشم‌انداز بهره کافی را ببریم و لازمه این عمل آن است که همگام با سند چشم‌انداز پیش برویم و طبق بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به اینکه خارگ در گذشته به عنوان فرمانداری ویژه مطرح بوده است، باید بتوانیم این مسئله را بطور جد پیگیری کنیم و اجرای این مسئله، قطعاً بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد.
 
وی با ارائه مدل‌های مختلف توسعه شهری تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیت در سطح شهری، رشد مسکن و شهر در ارتفاع شکل می‌گیرد و این نیازمند یک‌سری زیرساخت‌های لازم است و این مسئله باید پیگیری شود.
 
بهروزی عنوان داشت: جزیره خارگ با توجه به صنعتی بودن محیطش و به دنبال آن خستگی مفرط مردم در طول روز، نیازمند آرامشی خاص در شب و در سطحی شهری است که این مشکل می‌تواند از طریق نورپردازی‌های خاص در شب چون نگینی بدرخشد و همچنین توسعه فضای سبز موجود در منطقه نیز یکی از عوامل کاهش این مشکل خواهد بود.
 
این استاد دانشگاه با بیان اهداف، رویکردها، مشکلات پیش رو و دیگر مسائل موجود در این سند خاطرنشان کرد: نقاط قوت و ضعف در این طرح مشخص شده است اما این سند نیازمند بحث و ارائه پیشنهادات بیشتر است تا بتوانیم آن را در هفته‌های آتی به اتمام برسانیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به پیاده‌سازی و کارآمدی این الگوهای توسعه در شهرهای مختلف و مدرن دنیا، می‌توان از آن‌ها به عنوان یک الگوی خوب بهره گرفت تا با توجه به ظرفیت‌ها موجود در سطح جزیره خارگ که در این سند گنجانده شده است و با تکیه بر محورهای توسعه مشخص شده، شاهد توسعه و رشد در سال‌های آتی باشیم.
 
رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اضافه کرد: اجرای بهتر این طرح نیازمند افزایش فرهنگ و اراده محلی در خارگ است و در عین حال رشد افراد متخصص با رشد فکری بالا و سطح آگاهی زیاد، قطعاً در توسعه شهر موثر خواهند بود.
 
بهروزی با اشاره به اینکه باید دید خود را رو به افق‌ها به سمت و سوی سوددهی در دراز مدت تغییر دهیم بیان کرد: شاید برخی طرح‌ها در طول کوتاه مدت سوددهی چندانی نداشته باشند، اما قطعاً در دراز مدت و در زمینه‌های دیگر و فرعی سوددهی خود را نمایان خواهند کرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید