کد خبر : ۲۵,۱۹۸
۱۵ آذر ۱۳۹۲ ۱۶:۰۶
کارگاه‌های آموزش سفال‌گری، صنایع‌دستی تزیینی و پخت نان محلی، در مدارس خارگ به اجرا در آمد.
 صبح امروز در این کارگاه‌ها که با حضور و استقبال پرشور دانش‌آموزان همراه بود، مربیان متخصص به آموزش هنری و مهارتی دانش‌آموزان پرداختند.
 
مرضیه کوهکن مدیر دبستان رستگاران خارگ، در حاشیه اجرای این کارگاه آموزشی به خبرنگار فارس گفت: این دوره‌های آموزشی هم در آموزش‌های مهارتی و هنری آنان و هم در بالا بردن انگیزه آنان نقش بسزایی خواهد داشت.
 
وی افزود: با توجه به فضای محدود خارگ و خستگی غالب بر اثر دروس تئوری، می‌طلبد که ما در حین برگزاری این کلاس‌ها، گاهاً به تدریس درس مورد نظر نیز بپردازیم و با تجربه‌ای که در سال‌های گذشته در این موارد شکل گرفت، متوجه شدیم دانش‌آموزان با استفاده از این شیوه هم دروس را بهتر متوجه می‌شوند و هم ماندگاری آن بالاتر خواهد رفت.
 
مدیر دبستان رستگاران خارگ خاطرنشان کرد: ما با تجهیز تمامی کلاس‌های این مدرسه به سیستم‌های هوشمند و راه‌اندازی کارگاه اینترنت با بیش از 20 کامپیوتر، لابراتوار زبان، ایجاد کتابخانه‌ای با بیش از 5 هزار کتاب و ایجاد کتابخانه مجازی، سعی کردیم گامی موثر در ارائه شیوه‌های نوین آموزشی به دانش‌آموزان خارگی برداریم اما قطعاً در کنار این موارد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز اثرات خیلی مطلوبی خواهد داشت.
 
وی عنوان داشت: همواره سعی ما بر این بوده است تا علاوه بر ارائه برنامه‌های جدید، با آموزش سنت‌ها و مهارت‌های گذشتگان، آنان را با مهارت‌های بومی و محلی نیز پیوند بزنیم که برگزاری کارگاه پخت نان محلی یکی از برنامه‌ها بوده است.
 
  کوهکن تصریح کرد: کودکان اگر از همان سنین کودکی بتوانند با این گونه مهارت‌ها آشنا شوند، در سال‌های آتی علاوه بر اینکه با میل و رغبت بیشتری به دنبال اینگونه برنامه‌ها خواهند رفت، قادر خواهند بود تا با ارائه خلاقیت‌ها و بازتر شدن ذهنشان، شیوه‌ها و برنامه‌ها و هنرهای نو و تلفیقی را ارائه دهند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید