کد خبر : ۲۵,۱۷۸
۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۴۴
شهردار خارگ گفت: عمده مشکلات ما در بافت قدیم شهری است که با توجه به فرسوده شدن برخی منازل امکان خسارت در صورت وجود سیل احتمالی وجود دارد.
 احمد بارگاهی صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بحران جزیره خارگ اظهار داشت: شب گذشته با حضور تمام مسئولان به ویژه معاون خدمات شهری جلسه‌ای را تشکیل دادیم و موارد جلسه گذشته را مرور کردیم و علاوه بر آن تمامی واحدهای خود را به صورت آماده‌باش در آوردیم.
 
وی افزود: عمده مشکلات ما در بافت قدیم شهری است که با توجه به فرسوده شدن برخی منازل امکان خسارت در صورت وجود سیل احتمالی وجود دارد که البته ما در این راستا 8 خانه خانواده‌های بی‌بضاعت را با 8 تا 10 میلیون تومان مورد تعمیرات جزئی قرار دادیم.
 
بارگاهی خاطرنشان کرد: ما در این راستا از مدیریت عملیات عمومی تقاضا داریم تا در این زمینه و از بودجه‌ای که در بحث کمک‌های مردمی در اختیار دارند، برای تعمیر این خانه‌ها اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث بحرانی، شاهد عدم تلفات و کاهش خسارات باشیم.
 
شهردار خارگ با اشاره به لزوم حضور دائمی هلال‌احمر به عنوان یکی از نیروهای امدادی در هنگام حوادث تصریح کرد: امیدواریم این ارگان با حضور دائمی خود و ملزومات امدادی و ماشین‌آلات لازم، سهم بسزایی در امدادرسانی در حوادث بحرانی داشته باشند.
 
این مسئول با اشاره به مصوبات جلسه گذشته اذعان داشت: در جلسه گذشته مصوب شد واترجت شرکت آبفا در خارگ مستقر شود که متاسفانه با گذشت زمان زیادی از این موضوع همچنان این اقدام صورت نگرفته است و در صورت آبگرفتگی معابر، نیاز شدیدی به آن دیده می‌شود.
 
بارگاهی با بیان اینکه برای رفع نیازهای اولیه هر شهر در هنگام بروز حادثه، وجود ملزومات امدادی ضروری است، افزود: امیدوارم تدابیری صورت گیرد تا ماشین‌آلاتی که مربوط که جزیره خارگ است، از این جزیره خارج نشود تا در صورت وقوع حوادث بحرانی، دسترسی به آن امکان‌پذیر باشد.
 
قاسمی بخشدار ویژه خارگ نیز در این نشست اذعان داشت: اقدامات لازم برای مقابله با سیل صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها و ادارات مربوطه، در صورت ایجاد بحران با آن مقابله و آن را به بهترین نحو مدیریت کنیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید