کد خبر : ۲۵,۱۷۶
۱۵ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۴۲
بخشدار ویژه خارگ از آماده‌باش هواپیما و بالگردهای موجود در خارگ، برای تسریع در امدادرسانی در صورت وقوع سیل احتمالی خبر داد.
 علی قاسمی امشب در نشست کمیته بحران جزیره خارگ اظهار داشت: مدیریت بحران و مقابله با شرایط اضطراری از دیرباز یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و اقشار مردم بوده است.
 
وی افزود: بحران شرایط حاد و مخاطره‌آمیزی است که عدم وجود طرح و برنامه برای آمادگی و مقابله با بحران‌های اجتماعی، عامل ایجاد خسارت‌های بسیاری در جامعه خواهد بود و بنابراین برای کاهش خسارات و تلفات، باید پیوسته آمادگی رویارویی با بحران‌ها در تمامی ارگان‌های جامعه اندیشیده شود.
 
بخشدار ویژه خارگ، نفت را یکی از دارایی‌های طبیعی و خدادادی ایران دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت از نیروهای متخصص و تاسیسات این شرکت، در کنار حفاظت از مردم و کاهش خسارات احتمالی به مردم خارگ امری حیاتی است و این امر با توجه به موقعیت استراتژیک جزیره خارگ دو چندان خواهد بود.
 
وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران در نیمه نخست ماه جاری افزود: تدابیر لازم برای مقابله با سیل و طوفان احتمالی در جلسه گذشته صورت گرفت و مصوباتی نیز در این زمینه اتخاذ شد و علاوه بر مرور تدابیر گذشته و چک کردن وسایل و ملزومات امدادرسانی و لایروبی آبراه‌ها، تمامی واحدها و ادارات به حالت آماده‌باش در آمده‌اند تا در صورت ایجاد بحران، تسریع در امر امدادرسانی صورت بگیرد.
 
قاسمی تصریح کرد: تمهیدات لازم صورت گرفته تا در صورت ایجاد بحران، هواپیمای سی 130 و بالگردهای شرکت فلات قاره به امدادرسانی در منطقه بپردازند و علاوه بر آن شناور مسافربری نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی، توانایی جابه‌جایی مردم به شهرهای هم‌جوار را دارا خواهد بود.
 
وی عنوان داشت: دو شماره تلفن 22444 و 23444 به عنوان شماره تماس ستاد بحران در اختیار مردم، ارگان‌ها و سازمان‌ها قرار گرفته است تا در صورت ایجاد بحران و نیازمندی‌های لازم، برای رفع آن اقدام شود.
 
بخشدار ویژه خارگ اذعان داشت: آب‌های سطحی از اداره ارشاد تا بیمارستان نفت، مهمان‌سرای ارشد، آرامگاه اهل تسنن و شرکت ملی و نفت‌کش همه در یک کانال سرازیر می‌شود و این در حالی است که از سال گذشته تاکنون که اتفاقاً بیشترین خسارت به مردم از ناحیه این کانال بوده است، اقدام اساسی برای بهسازی آن صورت نگرفته است و بنابراین برنامه کوتاه‌مدت دوستان باید پاکسازی و لایه‌روبی این کانال باشد تا در آینده مشکلات آن مرتفع شود.
 
وی افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و مصوبات انجام شده، شناور امدادی ناجی باید با شناور تندروی دیگری تعویض شود تا تسریع در امدادرسانی صورت گیرد که امیدواریم روند مکاتبات آن سریع‌تر پایان پذیرد.
 
قاسمی اظهار امیدواری کرد تا در جلسات آتی ستاد بحران، مدیریت کمیته‌های آن و مسئولیت‌ها و وظایف هر ارگان مشخص و به زیرمجموعه‌های مربوطه ابلاغ شود.
 
وی با بیان اینکه مدیریت بحران کاری گروهی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم تمامی دستگاه‌ها با همکاری و همیاری یکدیگر، در مدیریت هرچه بهتر و کاهش خسارات و تلفات سیل احتمالی تلاش کنند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید