کد خبر : ۲۵,۱۶۷
۱۵ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۰۵
مدیر کتابخانه‌های عمومی جزیره خارگ گفت: متاسفانه بالا بودن نرخ کتاب‌ها، آن را تا حدودی از سبد کالای خانوارها حذف کرده است که افزایش ایستگاه‌های مطالعه و کتابخانه‌ها در سطح شهر، تنها راه جبران این مسئله خواهد بود.
شکرالله پری‌غنچه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار داشت: توسعه کتابخوانی در کشور، زیربنای توسعه تمامی زمینه‌ها، از جمله فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و سرمایه‌گذاری دولت در این بخش بصورت بلندمدت، نتایج مثبتی را در آینده به دنبال خواهد داشت.
 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در این باره تصریح کرد: تاکید رهبری بر توسعه فرهنگ ناب اسلامی، با تکیه بر توسعه فرهنگ کتابخوانی و با محوریت رشد و تعالی بوده است و ما نیز باید در این راستا گام برداریم.
 
پری‌غنچه خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های کشور اقدامات مطلوبی در توسعه فرهنگ کتابخوانی انجام داده است، اما باید توجه داشت که این فعالیت‌ها کافی نیست و اقدامات باید به سمت و سویی باشد، که میل و انگیزه کتابخوانی را در بین تمامی اقشار جامعه، به ویژه جوانان و کودکان بالا ببرد.
 
وی با ذکر برخی اقدامات مفید در جهت رشد این فرهنگ افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی برای دانش‌آموزان به ویژه در مدارس، برگزاری اردوهای تفریحی و فرهنگی و آموزشی، ایجاد تنوع در کتاب‌ها، تشکیل کانون‌های ادبی و عضویت رایگان دانش‌آموزان، کوچکترین اقداماتی است که می‌توان در این راستا انجام داد.
 
مدیر کتابخانه‌های عمومی جزیره خارگ اذعان داشت: برای بالا بردن فرهنگ کتابخوانی در خارگ، در حال رایزنی برای ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر، به ویژه در فرودگاه و پایانه مسافربری دریایی مروارید هستیم که در صورت همکاری مسئولان، این امر به رشد سطح فرهنگی شهر و بالا رفتن سرانه مطالعه، کمک چشم‌گیری خواهد کرد.
 
پری‌غنچه عنوان کرد: متاسفانه بالا بودن نرخ کتاب‌ها، آن را تا حدودی از سبد کالای خانوارها حذف کرده است که افزایش ایستگاه‌های مطالعه و کتابخانه‌ها در سطح شهر، تنها راه جبران این مسئله خواهد بود.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید