کد خبر : ۲۵,۱۴۷
۱۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۴:۴۳
با حضور استاندار بوشهر، توربین 25 مگاواتی نیروگاه جزیره خارگ، وارد مدار شد.
 صبح امروز در مراسمی توربین 25 مگاواتی نیروگاه جزیره خارگ، با حضور استاندار و با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
علی قاسمی بخشدار ویژه خارگ در آیین افتتاحیه توربین این نیروگاه گفت: با توجه به مصوبات سفر استاندار محترم در دی ماه سال گذشته، این توربین 25 مگاواتی پس از رایزنی‌های فراوان نصب و راه‌اندازی شد.
 
وی افزود: تاکنون 3 مگاوات از آن در مدار قرار گرفته و قطعاً خواهد توانست مشکلات عمده برق در تابستان را برطرف کند.
 
محمدرضا مشفقیان، مدیر اجرایی این پروژه اظهار داشت: این توربین یکی از 3 واحد نیروگاهیست که 15 سال پیش در شهر بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و با توجه به اینکه ما پس از آن یک 1025 مگاواتی در بوشهر، دو 1000 مگاواتی در عسلویه و یک 500 مگاواتی در گناوه راه‌اندازی کرده بودیم، این 3 واحد فقط در مواقع اضطراری در مدار قرار می‌گرفت.
 
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات جزیره خارگ، ما پس از رایزنی‌های فراوان مسئولان را قانع کردیم تا برای حل این مسئله، یکی از این واحدها به جزیره خارگ انتقال داده شود.
 
مشفقیان تصریح کرد: البته در سفر اول هیئت دولت به خارگ، 2 نیروگاه 25 مگاواتی با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال برای این امر تخصیص داده شده بود که متاسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان، ما موفق به دریافت آن نشدیم.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تابستان همیشه مشکل برق وجود داشت، ما برای حل آن، با وجود ممانعت‌های شرکت توانیر، این ریسک را کردیم تا این نیروگاه کار کرده را به اینجا منتقل کنیم، چراکه با توجه به نیاز 13 مگاواتی شهر، این به تنهایی می‌توانست تمام بار مورد نیاز را در تابستان تامین کند.
 
وی افزود: مطمئناً تا چند سال آینده مشکلی از بابت کمبود برق نخواهیم داشت. اما خواهشمندیم که استاندار مسئولان نفت را متقاعد به اجرای مصوبه کند تا با توجه به زمان‌بندی‌های صورت گرفته، یک نیروگاه 50 مگاواتی نو را تقدیم این مردم کنیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید