کد خبر : ۲۴۷
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵
طرح جامع خارگ بلاتکلیف است/ استاندار و نمایندگان ورود کنند
امام جمعه خارگ گفت: متأسفانه طرح جامع خارگ به مسیری رفته است که از جهت قانونی راه درستی نیست و برخی جاها مانع از تصویب این طرح شده‌اند که انتظار داریم مسؤولین استان و نمایندگان مجلس ورود کرده و به مطالبه مردم رسیدگی جدی کنند.
حجت‌الاسلام موسی کمالی با بیان اینکه اجرای طرح جامع در هر شهری ضروریست، اظهار داشت: با پیگیری‌های مسکن و شهرسازی و استانداری ، اکثر شهرهای استان بوشهر دارای طرح جامع مصوب شده در شورای عالی شهرسازی کشور هستند اما طرح جامع جزیره خارگ همچنان بلاتکلیف مانده است.


امام جمعه خارگ با اشاره به اینکه طرح جامع باید فرآیند قانونی خود را طی کند، افزود: متأسفانه طرح جامع خارگ به مسیری رفته است که از جهت قانونی راه درستی نیست و علی‌رغم اینکه طرح به استان و مسکن و شهرسازی رفته و بازدیدها صورت گرفته، اما برخی جاها ورود کردند و مانع از تصویب این طرح شده‌اند.


وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در حفظ آثار باستانی جزیره خارگ دارد، عنوان کرد: اگر این مهم عملیاتی شود قطعا با مشخص شدن حریم و محدوده‌ها، بهتر می‌توان از آثار باستانی حفاظت کرد، که انتظار می‌رود مسکن و شهرسازی ، معاون عمرانی استاندار، شخص استاندار و نمایندگان مجلس به این مطالبه اساسی مردم ورود کنند و مشکل را برطرف نمایند.


کمالی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و سازها براساس طرح هادی انجام می‌شود، گفت: توقع ما و مردم خارگ این است که مسؤولین استانی سریع‌تر پیگیری کنند و این طرح را به سرانجام برسانند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید