کد خبر : ۲۴۳
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹
اکثر معلمان حق‌التدریس «خارگ» غیربومی هستند/اجحاف در حق جوانان تحصیلکرده بومی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: همواره به راحتی بر حق جوانان تحصیل‌کرده خارگ چشم پوشیده شده است و متأسفانه اعم معلمان حق التدریسی جزیره غیربومی هستند.
بهروز خواجه شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر با انتقاد از تصمیمات آموزش و پرورش استان بوشهر در به‌کارگیری معلمان حق‌التدریس در جزیره خارگ اظهار داشت : بسیاری از جوانان جزیره خارگ از دیرباز با تکیه بر دانش و توانمندی خود ، علی‌رغم تمام مشقت‌ها و محدودیت‌ها توانسته‌اند تحصیلات خود را تا سطوح عالی طی کنند و افراد زیادی مترصد فرصت هستند تا بلکه بتوانند دین خود را به شهرشان با آموزش به فرزندان این جزیره ادا کنند.


نایب رئیس شورای اسلامی شهر خارگ با تشریح وضعیت حال حاضر مدارس این شهر افزود : متأسفانه علی‌رغم حضور استعدادهای درخشان در سطح جزیره که می‌توانند به‌واسطه بومی بودن و دلسوزی خود بسترساز تعالی علم و دانش در جزیره باشند ، اما با بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌هایی که از سوی آموزش و پرورش استان بوشهر نسبت به ایشان شده است ، امروز شاهد هستیم که نه تنها از دانش ایشان استفاده نمی‌گردد ، که با حضور برخی از معلمان که صرفا برای آزمون و خطا در جزیره حضور پیدا می‌کنند و پس از کسب تجربه لازم از جزیره می‌روند ، مقوله مهم آموزش و پرورش در جزیره خارگ روز به روز رو به افول می‌رود.


وی با اشاره به مصوبه اخیر طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : علی‌رغم‌ تأکید قانون در به‌کارگیری معلمان حق‌التدریس بومی و در حالیکه شاهد بوده‌ایم در دیگر نقاط استان بوشهر با اندکی عدول از دستورالعمل‌ها نسبت به جذب نیروهای بومی اقدام می‌شود اما همواره به راحتی بر حق جوانان تحصیل‌کرده خارگ چشم پوشیده شده است و متأسفانه اعم معلمان حق التدریسی جزیره غیربومی هستند.


خواجه با اشاره به مزیت‌های بهره‌گیری از نیروهای بومی حق‌التدریس افزود : یکی از مشکلاتی که همواره مدارس و دانش‌آموزان خارگ با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تعطیلی کلاس‌هاست که در پی عدم‌حضور معلمان غیربومی به وجود می‌آید . از همین‌رو به‌کارگیری معلمان بومی که در شرایط مختلفی اعم از خرابی آب و هوا و عدم تردد در جزیره خواهند بود ، می‌تواند این دغدغه را برطرف سازد تا دانش‌آموزان با خیالی آسوده و با بستر آموزشی حداکثری به تحصیل بپردازند.


وی با بیان اینکه در همه این سال‌ها امید جوانان خارگی با بی‌توجهی مسؤولین تصمیم‌گیرنده و بهانه قرار دادن برخی قوانین و دستورالعمل‌ها ناامید شده است، ابراز امیدواری کرد تا با توجه ویژه و همت خاص مسؤولان امر در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و در نظرگرفتن شرایط خاص جزیره خارگ این معضل بزرگ برای همیشه برطرف شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید