کد خبر : ۲۳,۸۷۷
۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۸:۵۵
بوشهر، هنوز نرخنامه تاکسی در سال ۹۹ ندارد
خارگ نیوز:‌ در حالی که چیزی به پایان سال ۹۹ باقی نمانده هنوز نرخی برای کرایه تاکسی‌های بوشهر تعیین نشده است و مسافران برای مسیر‌های یکسان کرایه‌های متفاوتی می‌پردازند.
به گزارش خارگ نیوز، شهروندان بوشهری که با تاکسی جا به جا می‌شوند از چند نرخی بودن کرایه تاکسی گلایه دارند و می‌گویند گاهی برای مسیری یکسان ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان کرایه می‌دهند.
 
سعید محب عالی که از آبان سرپرستی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر را بر عهده گرفته است در گفت و گو با رادیو بوشهر، مصوب نشدن نرخ تاکسی را مشکل اصلی عنوان کرد و گفت: کرایه تاکسی در این شهر با توجه به مشکلات، با تاخیر در هیات مدیره تایید شده و در مرحله تصویب در شورا است که پس از ابلاغ، اجرایی می‌شود تا پایه‌ای برای کرایه تاکسی در سال ۹۹ داشته باشیم.
 
او افزود: هدف ما این است که امسال نرخی تعیین شود و برای سال جدید با توجه به تورم، نرخ جدید تعیین شود.
 
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر درباره چند نرخی بودن کرایه تاکسی‌ها در مسیرهای یکسان، ادامه داد: اگر نرخ مصوبی باشد رانندگان  ملزم به رعایت آن هستند و با خاطی برخورد می‌شود، اما حالا که نرخنامه وجود ندارد، انصاف راننده ملاک است.
 
محب عالی عنوان کرد: اگر بخواهیم قانونی برخورد کنیم باید قانونی باشد که به علت تخطی از آن با فرد متخلف برخورد کنیم. در سال جدید برای متخلفان جریمه در نظر گرفته‌ایم.
 
او در همین حال از مردم خواست مشکلات حوزه تاکسیرانی را در تماس با شماره ۱۳۷ اطلاع دهند.
 
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر به تاثیر شیوع کرونا بر کسب و کار تاکسی‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: در ماه‌های گذشته بسته حمایتی از رانندگان تاکسی مانند توزیع لاستیک، کارت هدیه و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات، ارائه شده است و این رویه ادامه می‌یابد.
 
محب عالی درباره اتوبوس‌ها نیز گفت: اتوبوس‌های بوشهر در زمان فعالیت در دوران کرونا رایگان مسافران را جا به جا می‌کنند.
 
آمارها نشان می‌دهد اکنون نیمی از تاکسی‌های بوشهر فعالند.
کلیدواژه ها: تاکسی بوشهر 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید