کد خبر : ۱,۸۰۹
۲۷ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۲۶
جامعه بیش ازگذشته نیازمند ترویج فرهنگ کتابخوانی است
خارگ نیوز: استاندار بوشهر گفت: درحالی بیست و هفتمین دوره از هفته کتاب جمهوری اسلامی را با شعار " حال خوش خواندن " آغاز می‌کنیم که جامعه ما بیش از گذشته به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند است.
به گزارش خارگ نیوز، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه با صدور پیامی اعلام کرد: این هفته فرصت مغتنمی برای رونق و توسعه کتابخوانی و تقدیر از فعالان این عرصه بویژه کتابداران است.

در پیام استاندار بوشهر آمده است: ضمن پاسداشت ارزش های فرهنگی کتابخوانی و تشکر از تلاشگران عرصه کتاب و مطالعه ، این مناسبت را به جامعه علمی ، فرهنگی و ادبی استان تبریک می‌گویم.

گراوند اظهارامیدواری کرده است با همت خیران و مسوولان امر زمینه لازم برای رونق مطالعه و کتابخوانی و در نهایت سعادت جامعه بیش از پیش فراهم شود.

استان بوشهر دارای ۷۷ کتابخانه است که ۹۰۰ هزار جلد کتاب در آنها وجود دارد که این شمار کتاب در ۶۶ کتابخانه عمومی نهادی و ۱۰ کتابخانه عمومی مشارکتی به شهروندان توسط ۱۳۵ نفر (۱۰۰ کتاب‌دار و ۳۵ نیروی ستادی) عرضه می‌شود.

سرانه هر شهروند استان بوشهر کمتر از یک کتاب است، این در حالی است که سرانه استاندارد چهار کتاب به ازای هر فرد است.

در استان بوشهر ۳۹ هزار و ۸۴۷ نفر عضو کتابخانه‌های استان بوشهر هستند که از این میزان ۵۵ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

اکنون ۴۴ کتابخانه در شهرهای استان بوشهر موجود است که شهرهای بوشکان و بادوله تنها شهرهای فاقد کتابخانه در استان بوشهر هستند و کتابخانه شهر دوراهک نیز ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ تا ۳۰ آبان درحال برگزاری است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید