کد خبر : ۱,۱۹۷
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۹:۰۰
استاندار بوشهر گفت: 93 درصد نفت صادراتی کشور از پایانه بزرگ خارک انجام می‌شود.
عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر اظهار کرد: به طور حتم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از این لایحه حمایت خواهند کرد اما نیاز است نگاه کمیسیون اقتصادی به این لایحه را جذب کنیم.

وی ادامه داد: تنها نگرانی برای عدم همراهی این لایحه وجود داشته برجسته کردن نقاط منفی منطقه است که ما در این عرصه باید نکات مثبت این لایحه را بیان کرده و برجسته کنیم.

استاندار بوشهر گفت: باید تلاش کنیم تا این رایزنی‌ها قبل از صحن مجلس انجام شود زیرا در صحن فضای رایزنی و قانع کردن نمایندگان نیست و احتمال رد شدن دوباره آن در صحن وجود دارد.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر بیش از 60 سال قبل در رابطه با منطقه آزاد مطالعاتی صورت گرفته است و این استان مستعد منطقه آزاد است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: حتی قبل از پیروزی انقلاب نگاه درباره توسعه پیرامونی کشور وجود داشته اما به دلایل مختلف ایجاد نشده است.

گراوند تاکید کرد: توسعه مناطق آزاد امنیت ملی ما را تضمین خواهد کرد و اگر این نگاه در مجلس شورای اسلامی مورد توجه ویژه قرار گیرد به طور قطع این لایحه تصویب می‌شود.

وی بیان کرد: غریب 20 میلیون تن میعانات گازی از پارس جنوبی و عسلویه صادر می‌شود که به عنوان یک منطقه ویژه محسوب می‌شود و ایجاد منطقه آزاد در استان بوشهر به طور قطع در توسعه صادرات و توسعه اقتصادی کشور تاثیر خواهد داشت.

استاندار بوشهر تصریح کرد: 93 درصد نفت صادراتی کشور از پایانه بزرگ خارک در استان بوشهر صورت می‌گیرد.

گراوند بیان کرد: 26 هزار هکتار زمین در حوزه مناطق آزاد پیشنهاد شده در نظر گرفته شده که اگر منطقه آزاد بوشهر انجام شود منطقه منحصر به فردی است که مسائل ترابری کامل را دارد که دریا، راه‌آهن و راه و فرودگاه را دارد.

وی افزود: توسعه این مناطق تنها مربوط به همین استان‌ها نمی‌شود بلکه توسعه کل شور را در پی دارد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید