کد خبر : ۱,۱۷۰
۱۹ دی ۱۳۹۲ ۱۴:۴۱
جزیره خارگ تنها نقطه کشور که وزارت نفت نماینده مالکیت سند زمین‌ها است
خارگ نیوز: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: جزیره خارک تنها نقطه کشور که وزارت نفت نماینده مالکیت سند زمین‌ها است.
به گزارش خارگ نیوز، شاپور رستمی صبح پنجشنبه در نشست بررسی طرح جامع تفصیلی شهر خارک به اهمیت بسیار بالای جزیره خارک در صادرات نفت اشاره کرد و اظهار داشت: جزیره خارک شاهراه حیاتی اقتصاد کشور است و نیاز است که وضعیت عمرانی این شهر نیز متناسب با شان نظام توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت رفاهی مردم در جزیره خارگ باید بیش از پایتخت‌نشینان باشد، افزود: تفاوت‌های بین بومیان جزیره خارک و کارکنان صنعت نفت از سال‌ها پیش وجود داشته است این موضوع نیازمند بازنگری است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: در مورد جزیره خارگ نباید به صورت جزیره‌ای فکر شود و برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای توسعه این جزیره صورت بگیرد.

وی بر لزوم تلاش همه مسئولان و مدیران برای ایجاد رفاه ‌آرامش در جزیره خارک شد و تصریح کرد: جزیره خارک تنها نقطه کشور است که وزارت نفت نماینده دولت به‌جای مسکن و شهرسازی یا منابع طبیعی در مورد مالکیت سند زمین‌ها است.

لزوم پیگیری امور طرح جامع تفصیلی خارک با نظارت معاونت عمرانی

رستمی با بیان اینکه طرح دعوا که این سند در مالکیت چه ارگانی باشد مشکلی از مردم حل نمی‌کند، تاکید کرد: متولی نگهداری، سرویس و خدمات‌دهی به مردم خارک شهرداری است که لازم است نیازمندی‌های آن تامین شود.

وی به مشکلات پیش روی طرح جامع تفصیلی جزیره خارگ اشاره کرد و بیان داشت: این طرح یکی از مصوبات سفر دوم استانی دولت قبل باید انجام و متولی تامین اعتبار آن نیز وزارت نفت است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر لزوم پیگیری امور طرح جامع تفصیلی خارک با نظارت معاونت عمرانی استانداری تاکید کرد و افزود: تفاوت نوع نگاه مسئولان نفتی و مدیران راه و شهرسازی در گذشته باعث شده تا دو دستگاه با گرفتن مشاور هرکدام جداگانه اقدام به تهیه این طرح کنند.

وی به مشکلات عدم تصویب این طرح تفصیلی در شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد و بیان داشت: تفاوت نوع نگاه‌ها باعث موازی کاری و عدم تصویب این طرح شد.
کلیدواژه ها: جزیره خارگ اسناد مالکیت 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید