کد خبر : ۱۱,۵۵۴
۸ مهر ۱۳۹۹ ۲۲:۱۶
پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بر اساس نیاز آموزش و پرورش است
خارگ نیوز: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: نحوه و تعداد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بر اساس اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش است.
به گزارش خارگ نیوز،اکبر مولایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، ماموریت دانشگاه را تربیت معلم مورد نیاز استان عنوان و بیان کرد: نحوه و تعداد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بر اساس اعلام نیاز اداره کل آموزش و پرورش و با توجه به شمار بازنشستگان فرهنگی به وزارت آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود که سپس بر اساس ردیف استخدامی، سهمیه به استان داده می‌شود.
 
او با بیان اینکه به طور میانگین سالانه ۷۰۰ نیروی آموزش و پرورش استان بازنشسته می‌شوند، افزود: استخدام از آغاز تحصیل، پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجو و تضمین شغلی باعث شده است به ویژه در سال‌های اخیر، استقبال از تحصیل در این دانشگاه بسیار بالا باشد.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ادامه داد: داوطلبانی که پس از مجازشدن در کنکور سراسری شرایط دانشگاه فرهنگیان را داشته و رشته‌های این دانشگاه را انتخاب کرده باشند، پس از اعلام نتایج سه برابر ظرفیت به مصاحبه تخصصی فراخوانده می‌شوند و کسانی که امتیاز‌های برتر را به دست آورند در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.
 
مولایی گفت: امسال ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در استان بوشهر ۲۹۸ نفر است که با توجه به وجود تدریس ۵ رشته در این دانشگاه، ۲۷۰ دنشجو در استان و ۱۸ دانشجودر رشته‌هایی که در استان‌های همسایه تدریس می‌شود، تحصیل خواهند کرد.
 
او درباره زمان مصاحبه دانشجویان جدید دانشگاه بیان کرد: انتخاب رشته تازه تمام شده که امیدواریم تا پایان مهر نتایج سه برابر ظرفیت به ما اعلام شود. مصاحبه هم در آبان انجام می‌شود؛ پس از آن پذیرفته‌شدگان نهایی وارد دانشگاه می‌شوند و از نیمسال آینده تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر افزود: دانشگاه فرهنگیان کشور در ۱۶ رشته دانشجومعلم پرورش می‌دهد که هم اکنون در استان بوشهر در پنج رشته‌ی آموزش ابتدایی، مشاوره و راهنمایی، تربیت بدنی، زبان انگلیسی و علوم اجتماعی دانشجو پذیرفته می‌شود.
 
مولایی گفت: دانشجویان رشته‌هایی که اعلام نیاز شده اگر کمتر از حد نصاب تشکیل کلاس یعنی زیر ۱۵ نفر باشند به استان‌های همسایه که آن رشته‌ها را تدریس می‌کنند فرستاده می‌شوند و در پایان در استان بوشهر به‌کار گرفته می‌شوند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید