کد خبر : ۱,۱۴۸
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۸:۵۳
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، گفت: با نصب موفقیت‌آمیز پایه سکوهای A 20 و A 21 میدان ابوذر وآغاز عملیات حفاری، در مجموع تولید این میدان 12 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
مهندس حمید بورد افزود: عملیات نصب این دو سکو به همراه متعلقات و لوله‌های هادی حفاری روز سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه انجام شد. مدت زمان بارگیری، حمل و نصب این دو سکو 90 روز به طول انجامید که این زمان با احتساب شرایط بد آب و هوایی که در برخی اوقات باعث توقف کار می‌شد محاسبه شده است.


وی افزود: این جکت‌ها که در مدت 22 ماه ساخته شده به صورت چهارپایه بوده و وزن هر یک از آنها 1200 تن است و پس از بارگیری و حمل در محل میدان ابوذر نصب شده است.


به گفته وی، نفت سکوی A 20 به سکوی AC در مجتمع نفتی ابوذر منتقل می‌گردد و فاصله این سکو تا سکوی AC حدود 6.2 کیلومتر است. همچنین نفت سکوی A 21 به سکوی AA منتقل شده و تا سکوی AC 2.6 کیلومتر فاصله دارد.


مهندس بورد افزود: در حال حاضر کالای مورد نیاز خط لوله دریایی خریداری و به کارخانه ماهشهر حمل شده و آماده پوشش برای نصب در دریا است. عملیات ساخت عرشه‌های اصلی نیز در یارد صنایع دریایی اروند واقع در خرمشهر در حال اجراست.


مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، افزود: عملیات نصب این جکت‌ها با مدیریت و راهبری شرکت‌های داخلی انجام شده که این امر نشان‌دهنده بلوغ و توانایی این شرکت‌ها در صنعت نفت دریایی است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید