کد خبر : ۱,۰۸۵
۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ۲۲:۵۴
شرکت پتروشیمی خارک بدر راستای منویات مقام معظم رهبری پس از ابلاغ اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدامات متعددی را در کلیه حوزه‌ها در دستور کار قرار داده است و تعداد بسیاری از آنها را به سرانجام رسانیده است. بطوری که این رویکرد بسیار رضایت بخش بوده و شواهد متعددی وجود دارد که در این مختصر به ذکر نمونه‌هایی از آن اشاره خواهد شد.
در این حوزه مشکلات متعددی وجود داشته است بخصوص در زمان تحریم‌های ظالمانه که تولید نفت کاهش داشته است لذا این شرکت با کمک شرکت‌های داخلی عملیات انتقال گاز خوراک از سکوی ابوذر به جزیره خارک را انجام دهد و علاوه بر جلوگیری از سوزاندن بیش از ۳۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش در روز، موفق به تأمین خوراک و افزایش تولید نیز شده است.


همچنین در داخل مجتمع نیز با تغییرات فرآیندی و یک سری اقدامات دیگر موفق گردیده است تولیدات خود را حداکثر ممکن از نقطه نظر کمی و کیفی ارتقاء بخشد. از نقطه نظر فروش و بازاریابی نیز اقدامات بسیار مفیدی در شرکت پتروشیمی خارک صورت گرفته است و همه این موارد در وهله اول به رویکرد مدیریت ارشد سازمان به سیستم‌های جدید و همچنین همت والای کلیه کارکنان این شرکت محقق گردیده است.


ساخت قطعات حساس در کارگاه‌های شرکت پتروشیمی خارک

با تشکیل و تجهیز تیم نقشه کشی صنعتی ابتدا نقشه‌های ساخت قطعات بسیار حساس تهیه و سپس با کمک کارشناسان و کارکنان مجتمع این قطعات با کیفیت بسیار بالایی تولید و استفاده شده است.


تدارکات لازم جهت استمرار تولید در راستای اقتصاد مقاومتی

از جمله این اقدامات مواردی را به شرح زیر است:


الف ) تعویض و ارتقاء سیستم کنترل کمپرسور تأمین گاز خوراک فشار بالای مجتمع (۱-۳۰۲)


ب ) بازسازی دو دستگاه بویلر ناحیه ۱و ۲ توسط شرکت‌های داخلی


ج ) تعمیر Core Engine کمپرسور ۳۰۲ جدید توسط شرکت تعمیرات موتورهای هوایی


د) ساخت تجهیزات ابزاردقیقی توسط کارشناسان مجتمع نظیر ساخت سیستم کنترل درایرهای هوای ابزاردقیقی همچنین بازسازی شبکه هوای ابزاردقیق


ه ) جایگزین کردن تجهیزات الکترونیکی کلید، ترانس از انواع ایرانی مشابه خارجی مانند کرمان تابلو، الکترو کویر یزد و… از پروژه‌های نیروگاه جدید


و ) تعمیرات اساسی دوره‌ای توربین‌های برق


شایان ذکر است با وجود همه تحریم‌های ظالمانه، حتی یک ساعت کاهش یا توقف تولید به دلیل نداشتن قطعات نداشته ایم، زیرا با ساخت قطعات حساس و با استفاده از ظرفیت منابع داخلی نیاز مجتمع مرتفع شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید