کد خبر : ۹,۷۰۵
۴ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۵۱
هجرت بانک های دولتی از پایتخت صادرات نفت ایران
به گزارش خارگ نیوز، به نظر می رسد تعطیلی برخی شعب بانک ها در خارگ نظیر بانک صادرات و ملت مضراتی برای شهروندان جزیره خارگ در بر دارد و اهمیت لزوم پیگیری مسولین جهت رفع تعطیلی و همچنین در روزهای اخیر خبری مبنی بر تعطیلی بانک ملی شعبه بازار خارگ بگوش می رسد که جهت پیشگیری از تعطیلی سایر شعب را خاطر نشان می سازد که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم.

 

با توجه به اینکه شعبی همچون صادرات و ملی بدلیل قدمت حضور در خارگ موجب وابستگی و حجم بالای ارتباط مردمی با این شعب بوده است که اکنون بواسطه تعطیلی شهروندان میبایست برای ابتدایی ترین امور خود همچون دریافت کارت عابربانک و وصول چک و سایر امور به نزدیکترین شعب در بندر بوشهر و گناوه سفر کنند.
 
که با توجه به هزینه های سرسام آور تردد، که آن هم اخیرا بر شهروندان تحمیل گردیده که خود دردی جداست. این موضوع مشقت امورات بانکی را برای شهروندان دوچندان کرده است.

 

در کنار آن محرومیت شهروندان از تسهیلات اعطایی از شعب که خود موجب کاهش گردش پول در بازار خارگ می گردد و همچنین نگرانی از تکلیف و سرنوشت اموال و ابنیه و تجهیزات عمومی نظیر خودپرداز و رایانه ها و سایر اموال که جز بیت المال می باشد و اینکه آیا با جمع آوری شعب فروخته می شوند و به چه سرنوشتی دچار می شود از دغدغه های امروز شهروندان تلقی می گردد.

 

همچنین قرار بود بانکهایی نظیر صادرات با جذب نیرو بومی سهمی در اشتغال در خارگ داشته باشند اما امروز به بهانه عدم توجیه اقتصادی در خارگ که پایتخت صادرات نفت ایران می باشد از این امر صرف نظر کرده اند و  بار سفر بسته اند.

 

فرض را بگذاریم به اینکه توجیه اقتصادی برای حضور در جزیره برای بانک های عامل دولتی ندارد، اما باید پرسید که آیا قرار است بانکها فقط در سود با مردم شریک باشند و در زیان خیر؟!

در پایان ضمن تقدیر از زحمات مسولین جزیره خارگ همچون امام جمعه محترم، بخشدار ویژه و شورای شهر خارگ که در سنوات گذشته بر مردم تعصب و همتشان بر شهروندان در خصوص رفع مشکلات پوشیده نبوده و نیست خواهشمندیم همچون گذشته نسبت به بازگشایی شعب و پیشگیری از تعطیلی شعب یاد شده پیگیری های لازم را میذول فرمایند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید