کد خبر : ۶۹,۷۵۸
۵ بهمن ۱۴۰۲ ۲۱:۲۶
حضور پرشور نوجوانان دهه هشتادی و نودی در مراسم اعتکاف جزیره خارگ
خارگ نیوز: خارگی ها در حالی مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب را برگزار کردند که حضور نوجوانان دهه هشتاد و نود بسیار چشمگیر بود.

به گزارش خارگ نیوز، حامد عرب زاده: خداوند در آیه ۱۹ سوره آل‌عمران می‌فرماید کسانی که در حالات مختلف مخلوقات و چینش و نظم آن‌ها تفکر می‌کنند به این معرفت می‌رسند که خدایا این مخلوقات را باطل نیافریده است و چگونه می‌شد انسان که اشرف مخلوقات است را باطل آفریده باشد.

هم در قرآن و هم در روایات نسبت به وظیفه و فریضه فکر کردن تأکید شده است و پیامبر (ص) در باب تفکر فرمودند تفکر مایه حیات و زنده‌بودن قلب شخص با بصیرت است؛ همان‌طور که اگر شخص چراغ داشته باشد به برکت نور آن در تاریکی‌ها راه می‌رود و نجات پیدا می‌کند.

همچنین از امیرالمؤمنین (ع) روایت شده که تفکر در امور خیر زمینه‌ساز و بستر وقوع خیر است و همچنین فرمودند اندیشه در عواقب امور انسان را از مهلکه‌ها نجات می‌دهد.

به همین خاطر است که یک‌لحظه تفکر از ۷۰ سال عبادت بهتر است، زیرا می‌تواند سرنوشت انسان را تغییر دهد و کسری‌ها و کمبودها را به یاد انسان آورد.

یکی از حوزه‌های تفکر، مطالعه و تأمل در روش‌ها و شیوه‌های نفوذ شیطان در انسان است؛ باید به این نکته توجه شود که شیطان راه‌های فریب انسان را به‌خوبی بلد است و از روش‌های نرم و تدریجی برای فریب انسان استفاده می‌کند؛ به تعبیر دیگر شیطان هم حوصله زیادی دارد و هم مهندسی بلد است.

اعتکاف فرصتی برای یافتن رزق معنوی است و برای این کار باید لوازمش به‌خوبی فراهم شود تا معتکفان با دست پر از اعتکاف خارج شوند و این به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید