کد خبر : ۶۵,۶۰۲
۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۵
مطالبات مردم شهرستان عسلویه از صنعت محقق شود
رئیس کل دادگستری استان بوشهر خواستار تقویت زیرساخت‌ها در جنوب استان بوشهر شد و گفت: مطالبات مردم شهرستان عسلویه از صنعت محقق شود.
 مهدی مهرانگیز ظهر شنبه در آئین معرفی دادستان عسلویه اظهار داشت: شهرستان عسلویه میزبان صنایع بزرگ انرژی است و نقش مهمی در تأمین انرژی کشور و همچنین تولید و صادرات دارد.
 
وی یکی از مأموریت‌های دستگاه قضائی را حمایت از تولید عنوان کرد و ادامه داد: جلوگیری از تضییع حق مردم را به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم و اقدامات خوبی صورت گرفته است.
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به خروج ۱۳ روستای شهرستان عسلویه از وضعیت موات بیان کرد: اسناد مالکیت این روستاها و شهر بیدخون پس از نقشه‌برداری، تا ۲ ماه آینده صادر و تحویل جامعه هدف می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حل مشکلات شهرستان عسلویه به‌عنوان حقوق عامه در دستور کار دادگستری استان بوشهر قرار دارد افزود: مسئولان دستگاه قضائی در این شهرستان باید به مهم توجه ویژه کنند.
 
مهرانگیز بر لزوم تحقق مطالبات مردم شهرستان عسلویه از صنعت تاکید کرد و افزود: باید ضمن تخصیص اعتبارات مناسب، زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های گوناگون بهداشت، درمان، آموزشی، ورزشی، رفاهی و تفریحی ایجاد شود.
 
وی توجه به حقوق کارگران منطقه عسلویه را یکی دیگر از حقوق عامه مورد پیگیری دادگستری استان دانست و افزود: پرداخت به‌موقع حقوق کارگران در منطقه عسلویه و جلوگیری از تعلق آنها باید در دستور کار قرار گرفته شود.
 
جلوگیری از هدررفت گازها
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تقدیر در اجرایی شدن اشتغال ۵۰ درصدی جوانان بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی تصریح کرد: دادستان عسلویه بررسی وضعیت اشتغال ۵۰ درصد جوانان استان بوشهر در صنایع مختلف پارس جنوبی را در دستور کار قرار دهد.
 
وی سوزاندن گازها از طریق فلرها و هدر رفتن این گازها در منطقه عسلویه را سبب آلایندگی و ایجاد مخاطرات زیست محیطی دانست و خاطرنشان کرد: جلوگیری از هدررفت گازها و استحصال آنها باید در اولویت برنامه‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی قرار داشته باشد تا مردم از آلودگی نجات پیدا کنند.
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأکید بر ورود دادستان عسلویه به حوزه محیط زیست این شهرستان افزود: صنایع و پتروشیمی‌های فعال در منطقه عسلویه که به‌عنوان صنعت سبز معرفی شده مورد بررسی قرار بگیرد که آیا دارای این شرایط هستند.
 
در این آئین ضمن معرفی مسئول دادگستری و دادستان شهرستان عسلویه از خدمات مسئولان قبلی قدردانی شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید