کد خبر : ۶۰,۳۵۶
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۱۶
رئیس مجلس سنای پاکستان با هدف تحکیم روابط دوجانبه و ارتباطات منطقه‌ای از طریق دیپلماسی پارلمانی برای سفر رسمی ۴ روزه راهی مسکو شد.
 «محمد صادق سنجرانی» در راس یک هیات بلندپایه سیاسی- پارلمانی راهی مسکو پایتخت فدراسیون روسیه شد.
 
این سفر بنا بر دعوت خانم «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه انجام می‌شود.
 
بازدید رئیس سنای پاکستان از روسیه، تازه‌ترین اقدام دو کشور برای ارتقای سطح روابط دوجانبه علیرغم کارشکنی غرب علیه این مناسبات است. این سفر همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک پاکستان و روسیه انجام می‌شود.
 
رئیس مجلس سنای پاکستان علاوه بر دیدار با همتای روسی و سایر مقامات ارشد دولت میزبان، قرار است در جلسه علنی شورای فدراسیون روسیه سخنرانی کند.
 
سنجرانی پیش از ترک اسلام‌آباد طی گفت‌وگویی اعلام کرد که فصل جدیدی در روابط اسلام‌آباد و مسکو آغاز می‌شود و با دیپلماسی پارلمانی سطح روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه ارتباطات منطقه‌ای گسترش پیدا می‌کند.
 
وی اظهار داشت: پاکستان مصمم به تعمیق روابط دوجانبه با فدراسیون روسیه است و در سیاست خود توجه خاصی به تعامل با بازیگران مهم منطقه دارد.
 
مناسبات پاکستان و روسیه طی سالیان اخیر علی رغم کارشکنی غرب و سنگ اندازی آمریکا رشد قابل توجهی داشته و این دو کشور به تحکیم همکاری‌های مشترک در شرایط مختلف از جمله تغییر دولت‌ها ادامه داده‌اند، ارتباط سران روسیه و پاکستان پس از تشکیل دولت جدید در اسلام‌آباد از مصادیق آن است.
 
«بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان اوایل بهمن سال گذشته سفر رسمی به مسکو انجام داد.
 
ماه گذشته میلادی نیز نایب رئیس مجلس ملی پاکستان به مسکو سفر کرد. هفدهم فروردین سال ۱۴۰۰ «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به پاکستان سفر کرد. این دومین سفر رسمی لاوروف به اسلام‌آباد در قامت وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه پس از ۹ سال بود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید