کد خبر : ۶۰,۱۷۷
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۸
مطالبه برای ساماندهی فضای رهاشده مجازی جزیره خارگ
روزانه جرایم ریز و درشت زیادی در فضای مجازی رخ می‌دهد و ساماندهی این فضای ولنگار و رها شده مطالبه و دغدغه مردم ولایتمدار جزیره خارگ است.
به گزارش خارگ نیوز، گسترش روزافزون فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطی روح و روان فرد و خانواده را در معرض تهدید قرار داده است از این رو ضرورت توجه به ساماندهی این فضای افسار گسیخته بیش از پیش احساس می‌شود.
 
انتشار عکس‌های خانوادگی و خصوصی، نشر شایعات، تهدید و تحریف واقعیت‌ها در سایه افزایش روز افزون شبکه‌های ارتباطی در فضای مجازی و رها شدن این عرصه بیش از پیش پر رنگ شده است. با این حال جمعی از خانواده‌های مذهبی دیار علویان با تاکید بر ساماندهی فضای مجازی خواهان برخورد قاطع با هنجارشکنان در این عرصه شدند.
 
برنامه ریزی فرهنگی برای ساماندهی فضای فرهنگی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. امروز دسترسی به شبکه‌های مجازی برای قشرهای مختلف سنی حتی کودکان و نوجوانان نیز بدون محدودیت وجود دارد. این مسئله کانون خانواده را در معرض آسیب قرار داده است.

 

امروز خانواده‌ها و جوانان در فضای مجازی بیش از فضای حقیقی در معرض آسیب و تعطیل هستند و باید در این زمینه برنامه ریزی جامع صورت گیرد.

 

همان‌گونه که قوانین بازدارنده و برخورد قاطع در فضای مجازی برای پیشگیری از جرایم وجود دارد باید دامنه آن با توجه به گسترده شدن شبکه‌های ارتباطی و فضای مجازی به این حوزه نیز بسط داده شود تا خانواده‌ها در این حوزه نیز آرامش خاصی داشته باشند.

 

به رغم آنکه هر روز شاهد برخورد دستگاه‌های انتظامی و قضائی با متخلفان جرایم سایبری و مجازی هستیم اما به نظر می‌رسد، اجرای طرحی منسجم و هماهنگ برای ساماندهی این فضا و برچیده شدن بساط سودجویان و متخلفان ضروری به نظر می‌رسد. هرچند هر روز اخبار متعددی از کشف و دستگیری عامل هتاکی و یا عامل انتشار تصاویر خصوصی و کلاهبرداری و غیره در فضای مجازی به گوش می‌رسد با این حال اجرای طرح جامع، منسجم و هماهنگ برای ریشه‌کنی تخلفات و جرایم در فضای مجازی بیش از پیش احساس می‌شود تا خانواده‌های مؤمن و متدین در فضای مجازی نیز آرامش و امنیت بیشتری داشته باشند.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید