کد خبر : ۵۹,۹۵۸
۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۳۳
قصه رنجِ معاش خادمین امامزاده میر محمد/اوقاف پاسخگو باشد
خادمان به رغم مشکلات عدیده حقوق و معیشت، همچنان با این نگاه معنوی که خدمت در مساجد و امامزاده‌ها از مصادیق عمران و آبادی خانه خدا است، در شرایط دشوار اقتصادی خالصانه پای کار هستند.
به گزارش خارگ نیوز، چهارم خردادماه و مصادف شدن آن با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، دلیلی شد تا بار دیگر ماجرای خادمین امام زاده میر محمد حنفیه در خارگ را پیگیر شویم. بقاع متبرکه قابلیت تبدیل به پایگاه‌های فرهنگی را دارند و افرادی که در این پایگاه‌های فرهنگی خدمت می‌کنند، نقش بزرگی در فرهنگ سازی و نمود جامعه اسلامی دارند.
 
اما این روزها در جزیره می‌بینیم پس از گذشت چندین سال، هم چنان این افراد، افرادی که منزلتشان بالا و مسئولیتشان سنگین و خطیر است، افرادی که خالصانه پای کار آمده‌اند، برای دریافت حق و حقوقشان و تأمین مایحتاج زندگی شأن با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

 

طبق آموزه‌های دینی و بر اساس عقیده عموم جامعه خادمان مساجد و امامزاده‌ها از مصادیق عمران و آبادی خانه خدا است؛ بسیاری از خادمان این اماکن با نیت معنوی و بعضاً با رسالت فرهنگی براساس توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه که بقاع متبرکه باید به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شوند خالصانه پای کار آمده‌اند، اما سال هاست که برای حقوق و معیشت شأن به مشکل برخورده‌اند.

به طوری که حال و روز خادمان بقاع متبرکه و امامزادگان با توجه به تلاطم‌های اقتصادی رضایت بخش نیست.

از آنجایی که فقط یک امام زاده در جزیره خارگ قرار دارد و شمار خادمان این اماکن بسیار کم است جا دارد اوقاف استان بوشهر، نمایندگان مردم در خانه ملت و مسئولین استانی پای کار آمده و این موضوع را برای یکبار هم که شده قانونی و انسانی حل و فصل کنند.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید