کد خبر : ۵۹۷
۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۱۱
پتروشیمی خارک در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ۹۷، به ازای هر سهم ۸۷۹تومان سود محقق ساخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳۳درصد رشد داشته است. افزایش سود این شرکت بیشتر ناشی از افزایش ۴۴۶ درصد سود عملیاتی طی این مدت بوده است.
عملکرد پتروشیمی خارک در نیمه نخست سال حاکی از سودآوری ۸۷۹تومانی به ازای هر سهم است.


به گزارش رادیوسهام به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، پتروشیمی خارک طی سال گذشته به واسطه رشد تولید متانول توانست بیشترین تعدیل مثبت را میان شرکت های گروه محصولات شیمیایی داشته باشد.


اصلی ترین محصول تولیدی این شرکت متانول است، “شخارک” با تولید ۶۰۰ هزار تن متانول در سال گذشته، بیشترین میزان تولید را طی سال های فعالیت داشته است.


بر اساس آمارها “شخارک” در بهار به ازای هر سهم ۱۲۱ تومان سود ساخته بود که این رقم در تابستان معادل ۷۵۸ تومان گزارش شده و در مجموع شش ماهه نخست سود خالص ۸۷۹ تومانی برای هر سهم به همراه داشته است.


کل درآمد این شرکت در نیمه نخست سال هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان و بهای تمام شده آن ۳۹۹ میلیارد تومان بوده است که به ترتیب افزایش ۱۴۲ و ۲۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهند.


همچنین به نظر می رسد، افزایش هزینه مواد اولیه عامل افزایش بهای تمام شده و افزایش نرخ فروش جهانی محصولات و نرخ تبدیل ارز به ریال عامل رشد قیمتی در درآمدها بوده است.


برهمین اساس، درآمد فروش شرکت پتروشیمی خارک در تیر و مرداد ماه روندی کاهشی داشت. اما این روند در شهریور با رشدی چشمگیر به حالت صعودی بازگشت. این شرکت در ۶ ماهه هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان فروش محصول داشت.


پتروشیمی خارک در نیمه نخست سال، بیش از ۵۵۷ هزار تن محصول را به ارزش بیش از ۲۲۵ میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید