کد خبر : ۵۹,۲۷۶
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۳۵
دغدغه معلمان «مشکلات معیشتی» است/ مشق «وعده» پای درس مسئولان
معلمان جزیره خارگ انتظار دارند که تقدیر از آن‌ها در روز معلم، تنها به کلام نباشد بلکه دولت و مجلس برای ارتقای سطح معیشت این قشر هم تلاش داشته باشد.
روز معلم فرصتی است که از مقام معلمان تجلیل شود اما در کنار تجلیل‌های کلامی و نمایشی، نیاز است که به معیشت و مسائل صنفی معلمان نیز پرداخته شود. قشری که عاشقانه کار می‌کنند و با مشکلات دیده‌ای نیز روبرو هستند.
 
معلمانی که در واقع مهمترین سرمایه‌های کشور و جزیره خارگ را در اختیار دارند و نسبت به تربیت نسل آتیه ساز می‌کوشند لذا اهمیت کارشان بر هیچکس پوشیده نیست. یکی از مسائلی که معلمان جزیره خارگ مانند دیگر معلمان استان‌های کشور نسبت به آن حرف دارند، رتبه بندی است طرحی که به گفته معلمان قدری از آنچه باید، فاصله گرفته است.

 

 اگر کسی فکر می‌کند که کار معلمی راحت است یا مثلاً سه ماه در تابستان معلمان کار نمی‌کند یک ماه جایش را با یک معلم عوض کند و ببیند که فقط نگه داشتن ۳۰ نوجوان با سطح اجتماعی و اقتصادی و فکری و روحی متفاوت کنار هم فقط و فقط برای یک ساعت آن هم بدون هیچ گونه فعالیت آسان است؟

 

اما به جز مسائل معیشتی مدارس و مجموعه معلمان جزیره مشکلاتی هم دارند برای مثال مدارس امروز به شکل فرسوده وجود دارد از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد که دو سوم مدارس جزیره یا فرسوده و یا تخریبی هستند.

 

وزارت آموزش و پرورش پنج ماه قبل اعلام کرد که برای تکمیل ساختمان آموزش و پرورش و تدوین اطلس بی سوادی، اعتبارات محرومیت زدایی، برنامه جامع ریشه کنی بی سوادی استان سمنان و … اعتبارات داده می‌شود حال سوال ما از مسئولان آموزش و پرورش این است که در این شاخص‌ها چقدر اعتبار برای استان در نظر گرفته شده است؟

 

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید