کد خبر : ۵۸,۷۸۲
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۰۰
طنین نوای الغوث اهالی خارگ در شب تقدیرها
اولین شب از شب های بابرکت قدر سپری شد و نوای الغوث مردم دیار مقاومت و ایثار خارگ تا سحر طنین انداز بود.
به گزارش خارگ نیوز، اولین شب از شب‌های قدر گذشت و مردم دیار مقاومت و ایثار خارگ تا سحر نوای الغوث الغوث سر دادند و در شب نزول قرآن با خدای باری تعالی عشق بازی کردند.
 
جای تا جای مساجد در خارگ مملو از جوانان و مردانی بود که آمده بودند تا بهترین تقدیرها را برای خود رقم زنند، اینجا سن، مقام و مسئول نمی‌شناسد و همه با یک نشان جمع شده بودند، شمار جمعیت دهه نودی ها و هشتادی‌ها نیز همراه بزرگترها پررنگ است.
 
پیرمرد سالخورده ای که نشانش خادمی علی (ع) و اولادش است، قرآن پخش می‌کند و به عزاداران و احیاکنندگان خدمت می‌کند، چفیه ای بر دوش دارد و زیرلب مدام اسماءی متبرکه الهی را نجوا می‌کند و نام مبارک حضرت علی را بر لبان می‌برد.
 
حال و هوای مساجد جزیره خارگ عاشورایی شده و مداح و ذاکر اهل بیت می‌خواند «علی دوست بر کودک ویرانه نشین است، علی بار کش پیرزن مشک به دوش است» و با نوایش مردم نیز دم می‌گیرند و بر سینه می‌زنند. دوباره حال و هوای محرم و اربعین تکرار می‌شود و در شب قدر با توسل به ۱۴ معصوم و قرآن، به درگاه با عظمت الهی می‌رویم و توسل می‌جوییم تا بهترین توشه‌ها را برای ادامه زندگی در آخرت برداریم.
 
قرآن به سر می‌کنیم و دست‌ها را به آسمان دراز می‌کنیم و نوای بک یا الله را از عمق جان سر می‌دهیم.

 

تعجیل در فرج مولا و مقتدایمان در سرگل دعاها و آرزوهای قدرنشینان بود و شفای مریض‌ها و عاقبت بخیری جوانان از دیگر نجواهایی است که قدرنشینان مازندران با عمق جان زمزمه کردند.

 

اولین شب از شب‌های گرامیداشت قدر با حضور پرشور مردم خارگ و برپایی آئین احیا سپری شد.

 

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید