کد خبر : ۵۸,۷۸۰
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۰۰
دریا یار صیادان/ رویاهایی که به امواج سپرده می شود
تنها چند ساعت به پایان فصل صید و صیادی باقی مانده و هنوز چشم صیاد به راه دوخته شده تا وعده های هرساله مسئولان رنگ بگیرد.
به گزارش خارگ نیوز، تنها چند ساعت به پایان فصل صید و صیادی دریای مازندران باقی مانده است اما مرد ماهیگیر یک چشمش به دریا و چشم دیگرش به راه دوخته شده تا وعده‌های هرساله مسئولان در وقت اضافه صیادی رنگ بگیرد
 
بیش از هفتصد صیاد از ۶ ماه پیش در هوای گرگ و میش پاییزی تورهایشان را به آب انداختند و تنها چند ساعت دیگر مهلت دارند در وقت اضافه روزی خود را از دل امواج خروشان کاسپین صید کنند.
 
امسال برای صید و صیادی بهتر از سال‌های قبل بود اگرچه دریا و آسمان گاهی یار نبود اما در مجموع سبد صیادان پرتر از دیگر سال‌ها بود با این حال هنوز یک چشم صیاد به دریا و چشم دیگر به جاده و راه دوخته شده تا و عددهای هرساله مسئولان به بار می‌نشیند.
 
چند سالی می‌شود که هر سال را به سالی دیگر وعده می‌دهند که سال دیگر اوضاع بهتر می‌شود اما هر سال دریغ از پارسال.
 
جوانی بود که با هزار شوق و شور به دل دریای خروشان زد و رویاهایش را به موج‌های خروشان خلیج همیشه فارس گره زده بود تار و پود زندگی اش را با آن رج می‌زد اما اینک بیش از یک دهه گذشته دیگر از آن جوان پور شور و شوق که به میانسالی رسیده خبری نیست و ثمره‌اش از سال‌ها صید و صیادی رنج‌ها و دردها و تن رنجور و خسته است.

 

نفس‌های صید و صیادی در کرانه دریای کاسپین به شماره افتاد و صید در وقت اضافه در دل موج‌های خروشان ادامه دارد اما همچنان ماهیگیران منتظر تحقق وعده‌های مسئولان هستند.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید