کد خبر : ۵۷,۶۱۳
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۰۸
همدلی محلات خارگ برای جشن های نیمه شعبان
مردم دیار جزیره خارگ در آستانه نیمه شعبان برای برپایی جشن‌های سالروز میلاد مسعود منجی عالم بشریت محلات و مساجد را آذین بسته اند تا بزرگترین جشن انتظار را ثبت کنند.
به گزارش خارگ نیوز، عطر عود و اسپند فضای شهرها و محلات را پر کرده است و هریک به نوعی دست به کار شده‌اند تا به آقا و مولایمان در آستانه نیمه شعبان شادباش گویند.
 
هشتک های مجازی از چندی پیش به اوج رسیده و کاربران حقیقی فضای مجازی با تغییر عکس پروفایل‌ها و یا دل نوشته‌هایی در مدح و ثنای فرزند فاطمه (س) هشتک های مختلفی را به راه انداختند.
 
دختران و پسران جزیره سرودهایی را در وصف مولا و مقتدا و فرمانده از بر شده‌اند و آن را در صف‌های کلاس و مدرسه همخوانی می‌کنند. حال و هوای مساجد و محلات مازندران که از دیرباز دل در گرو اهل بیت عصمت و طهارت دارند، بیش از دیگر زمان‌ها مهدوی و علوی شده است. در جشن‌های شعبانیه و شب‌های منتهی به نیمه شعبان در مساجد و حسینه های مختلف مراسم‌های گوناگونی برپا شده است.
 
یکی نذر صلوات کرده و دیگر شیرینی و شکلات پخش می‌کند، نوغلامان و پیرغلامان نیز در وصف و مدح مولا مدیحه سرایی و مولودی خوانی می‌کنند. در  مساجد جزیره  نیز برنامه‌های مختلفی طراحی شده است تا میلاد مسعود منجی عالم بشریت باشکوه‌تر از سال‌های قبل برپا شود.
 
برپایی موکب از دیگر برنامه‌هایی است که در آستانه نیمه شعبان برپا شده است.

 

روزهای پایانی سال و تقارن آن با نیمه شعبان سبب شده تا شور و نشاط خاصی در جزیره خارگ برپا شود و مردم دیار علویان خود را برای برپایی جشن بزرگ انتظار مصادف با شب و روز میلاد منجی عالم بشریت مهیا می‌کنند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید