کد خبر : ۵۷,۵۴۸
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰
مدیر کل راه و شهرساری استان بوشهر گفت: کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر تکمیل می‌شود.
سید محمود دستغیبی صبح جمعه در آئین افتتاح ۲ قطعه بزرگراهی استان بوشهر در کنگان و تنگستان که بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است اظهار داشت: با توجه به توسعه اقتصادی دریایی جنوب کشور و نقش عمده درآمد کشور، حفظ ایمنی این نوار ساحلی بسیار مهم و ضروری است.
 
وی افزود: تکمیل این بزرگراه می‌تواند در تسهیل و برقراری ترافیک ایمن بین صنایع و بنادر جنوب كشور، کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای و همچنین صرفه جویی در مصرف سوخت نقش مهمی را ایفا کند.
 
مدیر کل راه و شهرساری استان بوشهر با اشاره به مشخصات بزرگراه کنگان دوراهک گفت: این پروژه به طول ۱۳.۵ کیلومتر و با اعتبار سه هزار میلیارد ریال که در قالب این قطعه بزرگراهی ۵۷ پل کوچک، ۲ تقاطع غیر همسطح و ۲ خط رفت و برگشت احداث شده است که عرض آن ۲۴.۶ متر است.
 
وی با اشاره افتتاح بزرگراه اهرم برازجان گفت: محور مواصلاتی اهرم برازجان به طول ۱۱ کیلومتر و با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال امروز به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره برداری رسید.
 
دستغیبی اظهار داشت: کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به موازات نوار ساحل جنوب کشور، از بندر پسا بندر در جنوب شرق کشور شروع شده و تا شلمچه در جنوب غربی کشور ادامه دارد.
 
وی تاکید کرد: این پروژه به طول هزار و ۸۵۰ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید