کد خبر : ۵۴,۱۷۳
۲۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۹:۰۴
دنبال احقاق حق نیروهای پرستاری شرکتی و ۸۹ روزه هستیم
مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: به دنبال احقاق حق نیروهای پرستاری شرکتی و ۸۹ روزه هستیم.
 رضا علی‌نژاد چهارشنبه شب در حاشیه نشست با مدیران پرستاری بیمارستان‌های استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عزم راسخ دولت سیزدهم قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال اجرایی می‌شود.
 
وی افزود: اهتمام همه متولیان وزارت بهداشت به‌ویژه مقام عالی وزارت و تأکید آنان بر اجرای کامل این قانون است.
 
وی با اشاره به اصلاح مبالغ واریزشده به‌حساب مشمولین قانون تعرفه خدمات پرستاری عنوان کرد: مبالغی به‌صورت علی‌الحساب به‌حساب مشمولین قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری واریز شد که قطعاً نیازمند اصلاح است و پس از انجام اصلاحات نهایی در پرداخت‌های بعدی اعمال خواهد شد.
 
علی‌نژاد ادامه داد: تلاش شده است تا در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز این خدمات در سرانه خدمات بیمه‌ای قرارگرفته و پرداخت‌ها مبتنی بر عملکرد باشد و در سیستم HIS به ثبت برسد.
 
وی تصریح کرد: بدون شک همه پرستاران و پرسنلی که شامل این طرح می‌شوند پرداختی عادلانه‌ای خواهند داشت. ‌
 
مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: با اجرای کامل این قانون شاهد بهبود کمیت و کیفیت خدمات و افزایش سطح رضایتمندی مردم خواهیم بود.
 
علی‌نژاد با ذکر نام و یاد شهدای مدافع سلامت در دوران کرونا گفت: در دوران کرونا شاهد ایثار کادر پزشکی، پرستاری و درمان بودیم و عزیزانی در کنار مدافعان سلامت وارد بیمارستان‌ها شدند که ایثار و ازخودگذشتگی آنان بی‌نظیر بود. ‌
 
وی عنوان داشت: انصافاً این عزیزان که در قالب نیروهای شرکتی و ۸۹ روزه به خدمت پرداختند مورد بی‌مهری و بدعهدی قرار گرفتند و با فروکش کردن کرونا به دلایلی وعده استخدامی آنان نیز به فراموشی سپرده شد. ‌
 
علی‌نژاد تصریح کرد: وزارت بهداشت، معاونت پرستاری با پیگیری‌های ویژه از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به دنبال احقاق حق این عزیزان است.
 
این مقام مسئول در معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: امیدواریم سازمان امور استخدامی نیز شیرینی ایثار و زحمات این قشر در دوران کرونا را با استخدام و تبدیل وضعیت آنان دوچندان نماید.
 
کمبود پرستار در کشور موضوعی انکارناپذیر است
 
وی درباره کمبود نیروی پرستاری در کشور نیز چنین گفت: پوشش پرستار در بیمارستان‌های کشور کمبود آن موضوعی است انکارناپذیر، که نتیجه آن کاهش کمی و کیفی خدمات ارائه‌شده است.
 
دکتر علی‌نژاد ادامه داد: اطلاعات و داده‌های کمبودها و ظرفیت‌ها با سازوکارهای مختلفی احصا شده و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفتند و ظرفیت‌های موردنیاز به سازمان استخدام کشوری اعلام‌شده است.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم این چالش میان وزارت بهداشت، سازمان استخدامی کشوری و سازمان برنامه‌وبودجه حل‌وفصل شده و این کمبود نیرو در حوزه پرستاری و کمک پرستاری نیز برطرف شود.
 
ایجاد پانسیون‌های پرستاری زمینه افزایش ماندگاری پرستاران
 
مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه امور رفاهی و پانسیون‌های پرستاری نیز یکی دیگر از اولویت‌های معاونت پرستاری است بیان کرد: در سال‌های گذشته در مناطق کمتر برخوردار و مرزی پانسیون پزشکان احداث‌شده است اما برای ماندگاری پرستاران عزیز در بیمارستان‌ها نیز نیازمند تعمیر، تجهیز و احداث پانسیون پرستاری هستیم.
 
وی با اشاره به انجام مطالعات ویژه در این حوزه نیز گفت: اطلاعات و نیازمندی‌ها این حوزه نیز احصاء شده و مورد موافقت معاونت توسعه نیز قرارگرفته است.
 
دکتر علی‌نژاد تصریح کرد: این نیازمندی‌ها با مساعدت سازمان برنامه بودجه مورد موفقت اولیه نیز قرارگرفته است و امیدواریم در پایان سال جاری و سال آینده این موضوع نیز حل‌شده و کار توسعه پانسیون‌های پرستاری نیز تکمیل شود.
 
ارائه خدمات منظم و یکپارچه با ایجاد صلاحیت حرفه‌ای جامعه پرستاری
 
وی بابیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مباحث حوزه پرستاری است خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد صلاحیت حرفه‌ای برای جامعه پرستاری هستیم تا با ایجاد کد صلاحیت حرفه‌ای، خدمات را منظم و یکپارچه کنیم.
 
مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: از طرفی طرح ارتقا شاخص‌های کمی و کیفی مراقبت‌ها نیز نیازمند اعتباراتی است که پیگیر ایجاد اعتبارات جداگانه برای این موضوع هستیم.
 
دکتر علی‌نژاد خاطرنشان کرد: اصلاح ساختاری نیز یکی دیگر از مواردی است که امیدواریم با به ثمر نشستن آن دفاتر پرستاری ستاد را افزایش داده و در سطح دانشگاه‌ها نیز مدیریت دفتر پرستاری را ارتقا دهیم و حتی در بعضی نقاط برای استقلال بیشتر حوزه پرستاری، ساختار معاونت پرستاری را ساماندهی نمائیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید