کد خبر : ۵,۰۵۰
۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۰۳
 نگهدار حسین پور معاون امنیتی سیاسی بخشداری ویژه خارگ در مراسم صبحگاه آموزشگاه دکتر علی شریعتی در بین دانش آموزان این آموزشگاه  در خصوص اجرای پدافند غیر عامل گفت : در هر جامعه ستادی وجود دارد به نام مدیریت بحران ، که این ستاد خود نوعی پدافند غیر عامل محسوب می گردد .
 
وی در ادامه افزود : به طور مثال ستاد مدیریت بحران با توجه به گزارش های  هوا شناسی در زمان بارندگی ، سیل وطوفان با تخمین خطرات احتمالی جهت جلوگیری از آسیب های پیش بینی شده برنامه هایی را دردستور کار خود قرار داده تا  آسیبهای احتمالی را به حداقل ممکن برساند .
 
معاون امنیتی سیاسی بخشداری  ویژه خارگ ضمن تشکر ویژه از مسوولین آموزش وپرورش در خصوص برگزاری این نوع برنامه ها در مدارس گفت : از آنجا که قشردانش آموزی یکی از آسیب پذیر ترین اقشار جامعه در خصوص استفاده از فضاهای مجازی است پس آگاهی بخشیدن به این قشرازمهمترین وظایف آموزش وپرورش است .
 
 
علی پولادی کارشناس حراست و دبیر ستاد پدافند غیر عامل اداره آموزش وپرورش خارگ نیز در این مراسم در خصوص فلسفه وجودی پدافند غیر عامل گفت : از آن جهت که در زندگی انسانها همواره موقعیتهای خطر ساز و بحرانی چه در زمینه های نظامی مانند جنگ وچه در زمینه های طبیعی مانند سیل و زلزله.... و چه در فضاهای سایبری (مجازی )  وجود دارد پس می طلبد با افزایش آگاهی در خصوص مقابله با این بحرانها ، آسیب های تجهیزاتی و انسانی را به حداقل برسانیم .
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد : اگر بخواهیم تعریف کلی از پدافند غیر عامل را ارائه دهیم با توجه به سخنان کارشناسان باید بگوییم ، پدافند غیر عامل به مجموعه اقداماتی  که هر جامعه ای در زمان صلح وآرامش جهت جلو گیری از آسیب های احتمالی در مواقع خطر یا بحران باید انجام دهد ، اطلاق می گردد .
 
کارشناس حراست اداره آموزش وپرورش در خصوص کاربردهای پدافند غیر عامل در جامعه  اظهار داشت : گاهی این ذهنیت در اذهان عمومی ایجاد می گردد که پدافند غیر عامل تنها در زمینه های نظامی وجنگی انجام می شود ولی باید گفت که پدافند غیر عامل کلیه جنبه های دفاعی یک جامعه از قبیل نظامی ، طبیعی و فضاهای مجازی را نیز شامل می شود .
 
دبیر ستاد پدافند غیر عامل اداره آموزش وپرورش خارگ در ادامه ضمن تاکید بر داشتن احتیاط جهت استفاده از فضاهای مجازی توسط دانش آموزان گفت : دانش آموزان باید در خصوص استفاده از فضاهای مجازی و برنامه های کامپیوتری نهایت مراقبت و احتیاط را داشته باشند که خدایی ناکرده اسیر دامهای کلاهبرداران سایبری نشوند .

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید