کد خبر : ۴,۷۴۹
۱ بهمن ۱۳۹۵ ۱۴:۲۲
بهرزو خواجه، ابراهیم مشایخی، رقیه وحیدی نسب و فرحناز افشاری از ازائه دهنگان کتاب در این نشست بودند.
 
ارائه دهنده: بهروز خواجه، کتاب «وحدت و انسجام» نوشته جواد محدثی
 
بهروز خواجه با معرفی کتاب «وحدت و انسجام» نوشته جواد محدثی، با بیان این‌که وحدت و انسجام میان مسلمانان همواره نجات‌بخش آنها در طول حیات بشری بوده، گفت: امروزه در جای‌جای منطقه شاهد درگیری و قتل و کشتار مردم بی‌گناهی هستیم که تامل و تعمقی ساده بیانگر نبود وحدت و انسجام در بین این جوامع است.
 
خواجه با اشاره به این‌که وحدت و همدلی حرف نخست را در هر جامعه‌ای می‌زند، افزود: مسوولان در نحوه برخوردشان با ارباب رجوع اندکی مسامحه به خرج دهند و تجدید نظر کنند. علاوه بر این ضروری است برخی از برنامه‌ها و مراسمات تا آنجا که توهین به مقدسات تلقی نمی‌شود و خللی به ارزش‌ها وارد نمی‌کند با همدلی و اتحاد مسوولان برگزار شود. فرحناز افشاری با ارائه کتاب «همنام گل‌های بهاری از حسین سیدی» سخنران بعدی برنامه کتابخوانی بود.
 
ارائه دهنده: فرح ناز افشاری،/ معرفی کتاب همنام گل های بهاری/ نویسنده:حسین سیدی
 
کتاب همنام گلهای بهاری به شیوایی تمام توانسته نگاهی نو به زندگی و شخصیت پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله بیندازد. این کتاب که با نثری روان و قابل فهم و کاربردی به خصوصیات اخلاقی پیامبر (ص) و توصیه های آن حضرت (ص) پرداخته است، کتاب با استفاده از منابع معتبر شیعی و اهل سنت گردآوری شده است و علاقمندان به پیامبر را با ویژگی‌های یک انسان کامل آشنا می کنند. همنام گل های بهاری پیشتر برنده جایزه کتاب سال حوزه شد. در این کتاب به نوعی هدف پاسخ به این سوال است که در روزگار امروز و برای انسان اهل بیت چگونه می توانند الگو باشند و گرهی از زندگی مردم باز کنند؟. این سیره کاربردی در باب حدود صد موضوع مثل محیط زیست نوشته شده است. داستان ها و روایاتی که از پیامبر(ص) نقل شده، در جملاتی کوتاه و شیوا بیان شده و برای همگان آموزنده و جذاب است. گفتنی است، کتاب از سوی نشر معارف به شمارگان 5 هزار نسخه و بهای 60 هزار ریال در سال جاری به چاپ سی ویک رسیده و روانه بازار نشر شده است.
 
ارائه دهنده: ابراهیم مشایخ، پژوهشگر بومی و مولف کتاب/ معرفی کتاب عاشورا؛ تابلوی جاوید آفریدگار/ نویسنده: خودش
 
کتاب با مقدمه ای در رثای نهضت عاشورای امام حسین (ع) و نحوه به شهادت رسیدن یاران امام حسین (ع) و حتی درباره جامیعت مذهب شیعه شروع می شود و به نقش و اهمیت آن در زندگی ما می پردازد. نویسنده سپس به هنر والای تعزیه و سابقه تعزیه‌خوانی در بوشهر که به‌گفته ای پیشینه‌ای چند صد ساله دارد اشاره می‌کند، و چگونگی و نحوه اجرای این مراسم و اشعار و اذکار متعددی که مربوط به شهدای کربلا و حماسه عاشوراست را ردیف می کند. کتاب مصور است و به ویژه در پیوست های دارای آلبومی کمیاب از سیر تاریخی تعزیه و شخصیت های موثر در آن (در استان بوشهر) است.
 
ارائه دهنده: رقیه وحیدی نصب، مربی قرآن/ معرفی کتاب رنج های حضرت زهراعلیها السلام/ نویسنده: علامه سیدجعفر مرتضی عاملی
 
کتاب رنج‌های حضرت زهرا (س) به عربی و به قلم علامه سیدجعفر مرتضی عاملی نوشته شده که محمد سپهری آن را به فارسی برگردانده است. کتاب با تفضیل و ذکر روایات تاریخی متعدد به وقایع پس از رحلت نبی مکرم اسلام پرداخته است.
 
علامه عاملی در بخش نخست کتاب، مقام و عصمت حضرت زهرا(س) را مورد بررسی قرار داده است و در نهایت با استناد به آیات و روایات به افضلیت آن حضرت بر تمام زنان عالم رسیده است. نگارنده در بخشی بعدی کتاب خود هجوم به خانه حضرت زهرا(س) را مورد کنکاش و نکوهش قرار می‌دهد. بخش دوم، ‌متون و آثاری که دلایل و چگونگی تهاجم به خانه زهرا(س) و اذیت ایشان را بیان می‌کنند را متذکر می شود. نگارنده در انتهای کتاب خود به فراوانی مأخذ تاریخی روایی را که به آن‌ها در اثبات مظلومیت حضرت زهرا(س) مراجعه کرده است را ذکر نموده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید