کد خبر : ۴۲,۲۳۶
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ ۰۰:۲۷
جمهوری اسلامی و گام دوم انقلاب
خارگ نیوز: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی در 22 بهمن ماه 1357 به توصیه و فرمان ایشان مبنی بر تعیین نوع حکومت ، در فروردین ماه 1358 با برگزاری رفراندوم و با رای مستقیم مردم نوع حکومت در ایران جمهوری اسلامی مشخص گردید . از آن پس روز دوازدهم فروردین ، روز جمهوری اسلامی نام گذاری شد.
به گزارش خارگ نیوز، بهرام نکیسا: پس از  پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی در 22 بهمن ماه 1357 به توصیه و فرمان ایشان مبنی بر تعیین نوع حکومت ، در فروردین ماه 1358 با برگزاری رفراندوم و با رای مستقیم مردم نوع حکومت در ایران جمهوری اسلامی مشخص گردید . از آن پس روز دوازدهم فروردین ، روز جمهوری اسلامی نام گذاری شد. 
امام خمینی معتقد بودند که نوع حکومت حتماً می بایست با رای و توسط مردم مشخص گردد تا در آینده و در تاریخ گفته نشود که در تعیین و نوع حکومت رای و نظر مردم ملاک و معیار نبوده است و مردم در تعیین نوع حکومت نقشی نداشته اند. 

 

در این روز بزرگ که به تعبیر امام خمینی عید مردم ایران است ، پس از 2500 سال با رای مردم نوع حکومت در ایران جمهوری اسلامی انتخاب گردید . نظام و حکومتی که دارای دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت است. 
اما اکنون در گام دوم انقلاب و پس از چهار دهه تجربه به منظور صیانت بیشتر از جمهوری اسلامی لازم است که بیش از پیش همگان بویژه دست اندرکاران محترم امور ، مسئولین و کارگزاران و افراد مشغول به خدمت در قوای محترم سه گانه کشور توجه داشته باشند تا بواسطه سخنان ، رفتار ، عملکرد و تصمیماتشان آسیبی به کشور و جمهوری اسلامی و نسل آینده وارد نگردد که گناهی نابخشودنی است . 

 

جمهوری اسلامی محصول خون دل خوردن ، مبارزه ، آوارگی و مجاهدتهای انسانهای مومن و صبوری است که هدفشان حاکمیت و اجرای عدالت و ترویج مکارم اخلاق و انصاف در جامعه بوده و می باشد . هرگز فراموش نباید نمود که در این راه و هدف انسانهای بی شماری از عزیزترین سرمایه های خود ؛ جان ، زندگی ، سلامتی ، عمر وعزیزانشان گذشته اند. 

 

جمهوری اسلامی محصول مجاهدت ، ایثار ، همدلی و همراهی تمامی مردم ایران اسلامی ، نه تنها طبقه ، گروه ، جناح و صنف خاصی است . مردمی بزرگ که برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و داخلی مشکلات بی شماری را تحمل می نمایند که ناشی از تحریم های ظالمانه و چه بسا بعضاً سوء مدیریت ها می باشد . مردمی که حقیقتا ً ولی نعمت و شایسته خدمت می باشند. 

 

در این روز تاریخی از خداوند بزرگ می خواهیم که جمهوری اسلامی را از کید معاندان مصون دارد.
آمین .
یاد امام و شهیدان گرامی باد .
 
کلیدواژه ها: بهرام نکیسا 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید