کد خبر : ۴,۰۴۸
۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۹
محمد مهدی بنچاری افزود: یک فروند شناور باری به شماره ثبت 11946 که با 6 سرنشین از دبی کشور امارات به سمت بندر دیلم استان بوشهر در حرکت بود، ساعت 2 بامداد امروز به مرکز جستجو و نجات بندر بوشهر اعلام خطر کرد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به غرق شدن شناور یاد شده سرنشینان آن در قایق نجات شناور مستقر شده و جزییاتی از موقعیت جغرافیایی خود را اعلام کردند.
 
بنچاری بیان کرد: به دنبال این اعلام شناور ناجی 9 که برای تعویض شیفت به سمت بوشهر در حرکت بود، مستقیم همان ساعت و از آن محل به سمت نقطه تقریبی حرکت و پس از آن نیز شناور ناجی 2 و ناجی 20 به منطقه اعزام شدند.
 
بنچاری ادامه داد: در نهایت 30 دقیقه پیش شناور یاد شده توسط یکی از قایق های نیروی دریایی سپاه در 40 مایلی جزیره خارگ پیدا و با اعزام 3 شناورهای ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی زمینه نجات آنها فراهم شد.
 
وی گفت: این درحالیست که از سه روز گذشته با توجه به پیش بینی شرایط بد جوی، از طریق ناوتکس و رادیو به همه شناورها اطلاع رسانی شد که از هرگونه تردد خودداری کنند.
 
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با 20 هزار نفر جمعیت در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع و بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است.
 
شهرستان ساحلی دیلم در 200 کیلومتری مرکز شمال استان بوشهر قرار دارد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید