کد خبر : ۳,۹۷۰
۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۹:۳۵
به گزارش خارگ نیوز، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه خارگ که در این کارگاه ها حضور داشت گفت: با توجه به پیشرفت علوم و فناوری نانو در کشور عزیزمان، نیاز به گسترش آگاهی جامعه درباره ی این علم بیشتر نمود پیدا می‌کند. بدین منظور با هدف ایجاد یک پویایی میان دانش آموزان این دوره را طرح ریزی و اجرا نمودیم.


وی اظهار داشت: این کلاس‌ها با موضوعات آشنایی با مفاهیم و کاربردهای فناوری نانو، آمادگی برای شرکت در المپیاد نانو و آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد .


برمک افزود: آموزش و پرورش، برنامه‌های متنوعی برای ترویج فناوری نانو در بین دانش‌آموزان در نظر گرفته است که از آن میان می‌توان به ورود درس نانو به سبد درسی دانش‌آموزان برای اولین بار در منطقه اشاره کرد.


وی گفت: برگزاری کارگاه ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان در حوزه نانو، تشویق دانش‌آموزان برای شرکت در المپیاد نانو، آموزش دبیران شیمی و فیزیک ویژه تدریس درس نانو در مدرسه از این جمله اهداف آموزش و پرورش منطقه خارگ است.


رییس اداره آموزش و پرورش منطقه خارگ افزود: نانو یکی از علوم پرکاربرد و پرطرفدار در دنیای امروز است. این رشته به عنوان یکی از رشته های اصلی بخش آموزش و پژوهش انتخاب شده تا دانش آموزان این منطقه با کاربردهای آن آشنا شوند.


برمک خاطر نشان کرد: دانش آموزان در کنار مطالعه نانو، در وهله اول یاد می گیرند درس‌هایی مانند فیزیک و شیمی کاربردی است. آنها کاربرد هر درس را در آزمایشگاه می‌بینند که به فهم آنها کمک می کند.


وی گفت: این کارگاه ها با هدف آشنایی دانش آموزان دبیرستانی با مقدمات، مفاهیم و تجهیزات فناوری نانو و کاربردهای آن در صنعت و زندگی روزمره مردم در شهرهای مجهز به آزمایشگاه نانو برگزار می شود.


رییس اداره آموزش و پرورش منطقه خارگ افزود: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به منظور آگاهی دانش‌آموزان با علوم و فناوری نانو و زمینه‌سازی تحقیق و پژوهش دانش‌آموزی در این منطقه با هدف پایدارسازی جریان توسعه منابع انسانی در فناوری نانو، اقدام به تاسیس پایگاه در منطقه نمود.


وی در پایان اظهار داشت: با توجه به عضویت اکثر دانش آموزان در باشگاه نانو کشور، در اوایل اردیبهشت ماه 98 اولین آزمون المپیاد نانو جهت رقابت بین دانش آموزان منطقه برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید