کد خبر : ۳۶,۷۵۳
۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۵۷
روزگار کرونازده کتابخانه ها/ مطالبه‌گر حوزه کتاب باشیم
خارگ نیوز: بسیاری از فرهنگ دوستان جزیره خارگ معتقدند اگر مطالبه گر حوزه کتاب بودیم الان باید جشن افتتاح کتابخانه را برگزار می‌کردیم نه اینکه در مرحله تخصیص زمین یا اعتبار آن باشیم.
به گزارش خارگ نیوز،بررسی میزان رشد یافتگی فرهنگ هر ملتی، مؤلفه‌های متعددی دارد که یکی از این مؤلفه‌ها میزان علاقه‌مندی مردم آن سرزمین به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، سرانه کتاب‌خانه‌ها، تعداد ناشران و نویسندگان آن دیار است.
 
جزیره کهن خارگ از دیرباز به فرهنگ و تمدن و اندیشه مشهور بوده است.
 
اکنون در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی است تا بررسی کنیم آیا زیرساخت‌های جزیره خارگ در حوزه کتاب و کتابخوانی و میزان علاقمندی مردم به این یار مهربان در شأن و جایگاه این جزیره هست یا خیر.

 

در سال های گذشته تعداد کتابخانه های جزیره بسیار کم بود و خاطرم هست به جز کتابخانه شرکت نفت در نزدیکی زمین تنیس کتابخانه شناخته شده دیگری وجود نداشت، اما سالها بعد کتابخانه های دیگری نیز به ظرفیت کتاب و کتاب خوانی جزیره اضافه شد.

 

البته چیزی آزار دهنده است قدیمی بودن و به روز نبودن منابع کتابخانه‌های جزیره است و نمی‌توانیم کتاب‌های تازه منتشر شده را در قفسه‌های کتابخانه پیدا کنیم، البته کرونا تا حد زیادی استفاده از کتابخانه‌ها را تحت تأثیر قرار داده است،

 

متأسفانه در سال‌های اخیر قیمت کتاب به شدت افزایش پیدا کرده است و بسیاری از مردم علاقمند به کتاب نیز نمی‌توانند بسیاری از کتب را خریداری کنند و این طرح‌های تخفیف مجالی برای گشت و گزار در کتابفروشی و خرید کتاب‌های به نسبت ارزان قیمت به وجود آورد.

 

فرهنگ مانند هوایی که برای تنفس لازم است برای یک جامعه ضروری است، بدون کتاب نه اندیشه‌ها رشد پیدا می‌کند و نه مردم با افکار و عقاید مختلف آشنا می‌شوند و از این جهت ضروری است که هم زیرساخت‌ها این امر فراهم شود و هم کتاب‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

 

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید