کد خبر : ۳۶,۰۱۳
۱ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۵۷
اقتصاد ورشکسته گردشگری در جزیره تاریخی خارگ
خارگ نیوز: صنعت گردشگری در جزیره تاریخی خارگ روزگار ناخوشی را سپری می‌کند.
به گزارش خارگ نیوز، جزیره خارگ از نظر وسعت جغرافیایی با دارا بودن آثار تاریخی فراوانی مانند: آثار قلعه هلندی‌ها، گورستان اسلامی، آبادی خارگ، خط راه‌آهن، گورستان مسیحی، قبر ابوبکر، قبر علمدار، باغ هلندی‌ها، گورستان پیش‌اسلامی، دخمه‌ها، بقعه میر محمد، قبر دیده‌بان، کرّه‌انگیزها، دو خواهرون در کشور پیشتاز است.

 

جزیره زیبا و مرجانی خارگ از دیرباز همواره اهمیت و جایگاه ویژه و خاصی در اقتصاد دریایی خلیج‌فارس داشته است و اکنون نیز نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد.

 

خارک را می‌توان یکی از جزایر مهم و راهبردی ایران اسلامی در خلیج همیشه فارس دانست. این جزیره غنی از آثار تاریخی در تقسیمات کشوری در حوزه استان بوشهر قرار می‌گیرد.

 

بافت جزیره خارگ از جنس مرجان است و تمام وسعت و کل این جزیره محدود می‌شود به ۲۰ کیلومتر مربع؛ با این حال این جزیره مستطیلی شکل و کوچک از لحاظ تجاری، اقتصادی، نظامی و تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

خارگ به لحاظ جغرافیایی در طول تاریخ مورد توجه مورخین ایرانی، اروپایی، یونانی و رومی قرار گرفته است. این امر بیان‌گر اهمیت ویژه این جزیره در دوران مختلف تاریخی است.

 

خارگ در کنار تمام داشته‌های خود در حوزه گردشگری نمی‌تواند برنامه ریزی مدونی را برای توسعه صنعت گردشگری در جزیره مشاهده کرد.
 

اما سوال اساسی این است که برای توسعه گردشگری در این جزیره چه روی داده است؟ از ایجاد هتل تا اقامتگاه برای توسعه زیرساخت های اقامتی در این جزیره اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است اما آنچنان که باید و شاید سندی راهبردی برای توسعه گردشگری در این جزیره با افق بلند مدت وجود ندارد.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید