کد خبر : ۳۵,۹۶۶
۲۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۹:۱۱
کلانتر گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال، مشاوران کلانتری‌ها در کرمان، پاسخگوی بیش از ۷ هزار مراجعه کننده در حوزه‌های مختلف بوده اند.
 سرهنگ مهدیه کارگر، رئیس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: یکی از ظرفیت‌های فعال حوزه خدمات اجتماعی پلیس استان کرمان، مرکز مشاوره آرامش واقع در خیابان کارگر شهر کرمان است که مدیریت دوایر مشاوره کلانتری‌ها و همچنین ارائه برخی خدمات مشاوره‌ای به مراجعین را انجام می‌دهد.
 
او افزود: در همین رابطه طی ۶ ماهه نخست امسال، مشاوران این مرکز و دوایر مشاوره کلانتری‌ها، پاسخگوی بیش از ۷ هزار مراجعه کننده در حوزه‌های خدمات مشاوره و راهنمایی بوده اند و طی این مدت با اقدامات و پیگیری‌های خوب خود،  بیش از ۴ هزار و ۱۱۱ مورد مصالحه در امور پرونده‌های مراجعین را رقم زدند.
 
کارگر تصریح کرد: طی این مدت، ۹۸۳ مورد ارائه خدمات مشاوره‌ای خود معرف، ۱۷ مورد ارجاع افراد به مراکز مشاوره، ۲۵ مورد ارجاع مراجعه کننده به مراکز حمایتی و حدود ۹۶۰ مورد ارجاع قضائی از سوی دوایرمشاوره و مددکاری کلانتری‌ها رقم خورد که باز هم تلاش می‌کنیم رقم صلح و سازش‌ها افزایش و رقم تشکیل پرونده و ارجاعات قضائی کاهش یابد.
 
او بیان کرد: تلاش مضاعف برای افزایش صلح و سازش‌ها و کاهش ارجاع پرونده‌های قضایی از جمله مهم ترین رویکرد‌های مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان است که براساس پرونده‌ها و مراجعات روزانه و تحلیل‌هایی که بر آن‌ها صورت می‌گیرد، لازم است یادآور شویم مشاوره؛ حلقه مفقوده بسیاری از مراودات فردی و اجتماعی است که باید بیشتر مورد توجه افراد، خانواده‌ها و همه اقشار اجتماعی قرار بگیرد.  

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید