کد خبر : ۳۴,۸۶۳
۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۸:۰۴
فاصله طولانی خارگ تا شهرهوشمند/ارتقا کیفیت زندگی تنها یک شعار است
خارگ نیوز: با وجود آن که فرآیند هوشمندسازی در بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده اما این امر در جزیره خارگ تنها در حد شعار باقی مانده و ضرورت دارد مسئولان در این زمینه برنامه ریزی جدی تری انجام دهند.
به گزارش خارگ نیوز، رشد روز افزون زندگی شهرنشینی پیامدهایی همچون محدودیت‌های زمانی و مکانی را به دنبال داشته لذا برای کارآمد کردن منابع، لازم است روش‌هایی همچون هوشمندسازی به کار گرفته شود.
 
در هوشمندسازی، یک منطقه شهری، همه امکانات خود را بکار می‌گیرد تا رفاه و آسایش شهروندان خود را تأمین کند.
 
در این بین سهم شهرداری خارگ که متولی اداره شهر است پررنگ بوده و می‌تواند با اقدامات اساسی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی، تمام بخش‌های تابعه خود از جمله خدمات شهری، عمران، زیربنایی، آتش نشانی و غیره را هوشمند کند.
 
البته شهر هوشمند با الکترونیکی کردن متفاوت است و به مسئولان یک شهر اجازه می‌دهد به صورت مستقیم با جامعه و زیرساخت‌های شهری تعامل برقرار و به نیازهای شهر و شهروندان پاسخ‌های فوری دهند.

 

هر چند که در سالهای گذشته شهرداران و اعضای شورای شهر خارگ  خبر داده بودن که قرار است خارگ به شهری هوشمند تبدیل شود اما تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه روی نداده و انتظار می رود شهردار منتخب خارگ این امر را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

 

هوشمندسازی شهرها باید جزو اولویت‌های مدیران شهری بوده و زیرساخت‌های آن فراهم شود،در سنوات اخیر هزینه‌های زیادی در شهرداری خارگ صرف امور مختلف جزیره شده ولی در خصوص هوشمندکردن خدمات به شهروندان، گام جدی برداشته نشده است.

 

اجرای شهر هوشمند سبب می‌شود که دیگر به مراجعه حضوری نیازی نباشد،در شهرداری خارگ شهر هوشمند در حد شعار باقی مانده و آن چیزی که باید، رخ نداده است.

 

با توجه به چالش‌های زیست محیطی، مصارف غیربهینه انرژی و مسائل انسانی که جوامع شهری امروزه با آن دست به گریبان هستند، ضرورت دارد تا مدیران شهری خارگ در راستای تحقق شهر انسان محور و کاهش این چالش‌ها حرکت کنند تا ضمن توزیع عدالت محورانه خدمات زندگی، هزینه‌ها را کاهش دهند.

 

کلیدواژه ها: شهرداری خارگ جزیره خارگ 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید