کد خبر : ۳۴
۱۱ دی ۱۳۹۱ ۲۲:۱۴
بازدید آیت ا... موحد از مکتب القرآن امام حسین (ع)
خارگ نیوز : ایشان بر اجرای دو سیستم طالب برهان و سیستم تقوا و پرهیزکاری تاکید داشتند و راه رستگاری در زندگی را تعقل و تدین همراه با یکدیگر خواندند و آموزش این مسئله به فرزندان را اصلی اساسی دانستند.
به گزارش خارگ نیوز، در این بازدید که حجت الاسلام کمالی، امام جمعه خارگ نیز حضور داشتند، آیت الله موحد پس از حضور در دبستان رستگاران و مکتب القرآن امام حسین (ع) خارگ و بازدید از تمامی قسمت ها، کلاس ها و امکانات الکترونیکی این دبستان، در نشستی با مربیان این آموزشگاه قرآنی، ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین آن بخاطر سعی و تلاششان به ویژه در زمینه قرآن، به درک دشواری های این کار، با توجه به تجربه ریاستشان در حوزه ی علمیه خواهران شیراز ازعان کرد و فعالیت آنان را ستود.
وی با اشاره به کوتاهی در زمینه تربیت اسلامی زنان در کشور افزود: متاسفانه رواج تبلیغ ارزشهای ضد دینی و غربی، امروزه به وضوح در جامعه نمود پیدا کرده است و بی حجابی به عنوان ارزش، و حجاب و پوشش به عنوان ضد ارزش مطرح می شود و این به علت کوتاهی خود ما در گذشته رخداده است.

وی همچنین با ابراز خرسندی از تربیت و رشد مربیان قرآنی این آموزشگاه، آنان را دعوت به پژوهش و تحقیق در مسائل تربیتی زنان از جمله حقوق بانوان نمود و افزود: تکامل زن و مرد بدون یکدیگر ممکن نیست. اگر زن و مرد بیشترین احترام در بین افراد را به همسر خود بگذارند، قطعاً سلامت و شادابی خانواده را شاهد خواهیم بود.

آیت الله موحد با اشاره به فتنه 88 گفت: یقیناً در صورت پیروزی این گروه، اولین قربانیان این مسئله، سران آنها بودند، چرا که دولت های غربی ارزشی برای این افراد متصور نیستند و قبلاً این را ثابت کرده اند و این مشابه با ارزش زن در جوامع غربیست. آنها برای زن ارزش خاصی قائل نمی شوند و به عنوان یک کالای تبلیغی از آن بهره می برند.

وی گفت: قطعآً کسی به خوبی خود زنان در مسائل حقوقی بانوان نمی تواند تحقیق کند. لذا همیشه توصیه ام به مسئولین این بوده که اجازه دهند زنان خود در این مسائل به بحث بنشینند، راهکار ارائه دهند و تحقیق نمایند چرا که اشراف بیشتری بر آن خواهند داشت.

وی توصیه نمود: همانگونه که اسلام سفارش کرده سعی کنید کودکان را اجبار به یادگیری نکنید، بلکه آموزش دهید آنها را به تعقل و تفکر در مسائل تا از طریق چرایی مسئله آن را یاد بگیرند. و تعقل باید سالم و صالح باشد. یعنی بدور از تفکر گناه آلود. و گناه یقیناً تفکر آدم را آلوده می نماید. لذا به همین خاطر است که اسلام شراب را حرام دانسته است.

وی با بیان اینکه مربیان ما باید خود مهذب باشند، تصریح کرد: در حوزه های علمیه ما شاهدیم که مربیان و اساتید همیشه با وضو هستند و در خواندن نماز شب همیشه خود اولین هستند. بسیاری از علمای ما برای حل مسائل علمی خود، دست به دامان عبادت می شدند و حل عبادی مسئله مکمل حل علمی مسائل است.

ایشان بر اجرای دو سیستم طالب برهان و سیستم تقوا و پرهیزکاری تاکید داشتند و راه رستگاری در زندگی را تعقل و تدین همراه با یکدیگر خواندند و آموزش این مسئله به فرزندان را اصلی اساسی دانستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در بحث تربیتی بانوان مربی آموزش دیده و مسلط کم داریم و هنوز اول راهیم و در این زمینه بسیار عقبیم، اما با نیروهای با استعداد و امکانات ویژه ای که در اینجا دیدم، به آینده خوشبین هستم و امیدوارم شاهد شکوفایی در این زمینه نیز باشیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید