کد خبر : ۳۲,۱۵۵
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۱۸
هیئت‌های مذهبی جزیره خارگ باید تقویت شوند
خارگ نیوز: با توجه به نقش مهم هیئت‌های مذهبی جزیره در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و هنری حمایت و تقویت این نهادهای مردمی امری مهم و ضروری است.
به گزارش خارگ نیوز، هیئت‌های مذهبی جزیره خارگ در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تقویت فرهنگ دینی از جایگاه مهم و ممتاز برخوردار هستند.
 
با توجه به علاقه‌مندی اهالی جزیره خارگ به خاندان ائمه ‌اطهار (ع) و شور و اشتیاق آنان به برنامه‌های دینی در مناسبت‌های مختلف تقویت هیئت‌های مذهبی امری مهم و ضروری است.
 
هیئت‌های مذهبی جزیره خارگ باید تقویت شوند
 
اهالی مومن جزیره خارگ در ادوار مختلف عشق و ارادت خود را به خاندان پیامبر اسلام (ص) نشان داده‌اند و با تجدید عهد و پیمان با اهل بیت (ع) وقت و دارایی خود را نثار ساحت مقدس معصومین (ع) می‌کنند.
 
هیئت‌های مذهبی در عرصه تاثیرگذاری اجتماعی، نقش مهمی در تقویت فرهنگ دینی جامعه دارند که البته تشکلات این مجموعه‌ها و هیئت‌ها نیز همواره مردمی بوده است.
 
شاکله اصلی هیئت‌های مذهبی که جوانان تشکیل می‌دهند رسالت مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد و در این راستا هیئت‌های مذهبی سرمایه بزرگ جامعه محسوب می‌شوند که در صیانت از آنها باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.
 
گرانی، گریبان هیئت‌ها را گرفته است
 
با توجه به اینکه در طول سال هیئت‌های مذهبی اقدام به نذورات در سطح منطقه خود می‌کنند، ضرورت دارد تا اقلام مورد نیز آنها سازماندهی و تأمین شود گرچه تاکنون هزینه اجرا مراسم توسط این هیئت‌ها از سوی مردم تأمین شده است.
 
با توجه به گرانی‌های اخیر و بالا بودن قیمت اجناس و اقلام مصرفی برای نذورات و برپایی مراسم به خصوص در ماه محرم و صفر، هیئت‌های مذهبی توان خرید اقلام مورد نیاز خود را از بازار آزاد ندارند و انتظار می‌رود در تأمین این اقلام تلاش شود.
 
گرچه در 1.5 سال اخیر به سبب شیوع ویروس کرونا اقدامات و برنامه هیئت‌های مذهبی بیشتر به سمت فصای مجازی پیش رفته است اما همچنان برای حفظ شور خود، سعی در برگزاری مراسم حضوری دارند که به گفته مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات استان بوشهر بر اساس گزارش ناظران، درصد رعایت پروتکل‌ها توسط این هیئت‌ها بیش از 90 درصد است.
 
در طول دوران کرونا در زمان ماه محرم مراسم سینه‌زنی سنتی، تعزیه و زنجیرزنی در همه نقاط استان بوشهر ممنوع اعلام شد و توصیه مسئولان چنین بود که نذرها در قالب مواد غذایی خشک و خام به‌صورت کمک‌های مؤمنانه در اختیار نیازمندان قرار گیرد.
 
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در این خصوص اظهار داشته است: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری محرم امر به معروف است و باید هیئت‌ها نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا سلامت مردم به خطر افتاده است از ازاین‌رو باید مراسم ماه محرم با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.
 
هیئت‌های مذهبی منشأ اثرگذاری بسیار زیادی در جامعه هستند و به همین سبب است که دشمنان بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند تا هیئت‌ها  تضعیف شوند که حمایت و تقویت هیئت‌های مذهبی امری مهم و ضروری است.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید