کد خبر : ۲۶,۹۱۶
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ۱۹:۳۹
میراث فرهنگی خارگ حمایت شود/ لزوم صیانت از آثار تاریخی جزیره
خارگ نیوز: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم صیانت از آثار تاریخی خارگ، گفت: حمایت همه جانبه از پایگاه ملی میراث فرهنگی جزیره ضروری است.
به گزارش خارگ نیوز، محمد تقی ایرانی ظهر دوشنبه در نشست با مدیر پایگاه میراث فرهنگی جزیره خارگ، اظهار داشت: حمایت همه جانبه از پایگاه ملی میراث فرهنگی خارگ و همچنین حفظ و صیانت از آثار تاریخی این جزیره ضروری است.
 
وی اضافه کرد: جزیره خارگ عنوان پایگاهی برای شکل گیری فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و همچنین ورود آنها به سرزمین اصلی جایگاهی ویژه داشته و دارد که بسیاری از فرهنگ‌های خلیج فارس از طریق این جزیره وارد گستره جغرافیایی ایران شده است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل پایگاه ملی میراث فرهنگی در این جزیره تاریخی و استراتژیک گفت: جزیره خارگ با قدمت بسیار زیاد جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ تاریخ و تمدن خلیج فارس ایفا می‌کند.
 
مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی جزیره تاریخی و کهن خارگ ضمن تشکر از حسن نظر و توجه مجموعه استانداری بوشهر به مقوله میراث فرهنگی گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی ارائه داد.
 
شهرام اسلامی افزود: با نظر مساعد مقام عالی وزارت و همچنین مدیریت میراث استان و حمایت‌های بی دریغ مجموعه استانداری سطح تشکیلات میراث فرهنگی خارگ به پایگاه ملی ارتقا یافته و نیاز است که در تأمین اعتبارات به این پایگاه عنایت ویژه ای صورت گیرد.
 
وی با اشاره به حمایت ادارات منطقه از پایگاه افزود: در این مدت یک ماهه تأسیس پایگاه مجموعه مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت نفت و مجموعه مدیریت عملیات عمومی در خارگ قول‌های مساعدی را در راستای حمایت و صیانت از آثار تاریخی خارگ داده ارائه کرده‌اند که این مساعدت‌ها در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
 
اسلامی با اشاره به امضا تفاهم نامه مشترک فی ما بین وزارت نفت و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در حوزه مناطق نفت خیز افزود: این تفاهم نامه به عنوان نقشه راه همکاری‌های مشترک بین دو وزارت خانه در مناطق نفت خیز به ویژه جزیره تاریخی و کهن خارگ خواهد بود.
 
مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی جزیره تاریخی و کهن خارگ با اشاره به ظرفیت‌های ویژه خارگ در حوزه گردشگری خواستار رفع موانع در این حوزه شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید