کد خبر : ۲۶,۵۲۱
۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۹:۵۹
تئاتر جزیره یک هنر مظلوم است

به گزارش خارگ نیوز، جزیره خارگ سرشار استعداد هنری است، دیگر خبری از جشنواره کودک، دفاع مقدس ، دینی و .... نیست، یک روز خارگ آوردگاه تئاتر استان بوشهر بود.

 

کم نیستند بومیان جزیره که به هنر تئاتر عشق می ورزند، ولی این تئاتر با دهه ۷۰ و ۸۰ خود فاصله گرفته است، نه حمایتی می شود و نه برنامه ی مدونی از سوی نهادها برای این رشته وجود دارد، آموزش هم که تعطیل ....

 

تنها چراغی که در هنر ششم جزیره روشن است اقدام خودجوش بچه های تئاتری جزیره است، که اگر این همت نبود خبری هم از تئاتر در این جزیره کهن نبود.

 

تئاتر جزیره یک هنر مظلوم است، نه بودجه خاصی دارد و نه از سمت نهادی خاص حمایت می‌شود ولی سرشار از استعداد ناب است. اگر هنر نمایش این جزیره حمایت شود به جایگاه واقعی خود در کشور خواهد رسید.

 

در طی چند سال اخیر فقط حمایت شورای شهر و شهرداری خارگ از هنر بوده و چند جشنواره برگزار شده است.

 

دیدن مردم و آمدن مخاطبان برای تماشای یک نمایش، هم به بازیگران و عوامل کار انرژی می‌دهد و هم می‌تواند از این هنر مظلوم حمایت کند.

 

این را هم باید به مخاطبان عرض کنم که تئاتر جزیره خارگ، تئاتری قوی و در مقایسه با بسیاری از شهرهای کشور پیشرو است، و در اصل خارگ در تئاتر مدعی هست و همه ما وقتی می‌بینیم چنین چیزی و با این جایگاه در کشور داریم، باید از آن حمایت کنیم.

راستی روزتون مبارک !

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید