کد خبر : ۲۵,۷۳۵
۲۰ تیر ۱۳۹۳ ۱۶:۴۴
رئیس شورای شهر خارگ، از عدم پرداخت مطالبات 60 میلیارد تومانی شهرداری خارگ توسط برخی شرکت‌های مستقر در این جزیره گلایه کرد.
 حسین داربوی صبح امروز در نشستی با حضور مسئولان جزیره خارگ اظهار کرد: شهرداری خارگ از بابت عدم پرداخت عوارضات شهری، گاهاً به مشکلات عدیده‌ای برمی‌خورد که روند اجرایی برخی کارها را متوقف می‌کند.
 
وی افزود: ما مشکلات عدیده‌ای برای وصول مطالبات قانونی خود داریم و باید هزینه‌های هنگفتی را برای وصول آن هزینه کنیم و این در حالی است که ما بارها اعلام کرده‌ایم که اگر ساخت و سازی صورت می‌گیرد، حتماً باید با تایید شهرداری انجام شود.
 
رئیس شورای شهر خارگ عنوان کرد: شهرداری در برخورد با افراد شخصی در امور مشابه، کسانی که مشکلات بیشتری نسبت به ادارات دارند، کسانی که همه چیز خود را برای پیروزی در جنگ دادند، راحت‌تر این عوارضات را وصول می‌کند و آن‌ها به راحتی این مبالغ را پرداخت می‌کنند اما برای وصول مطالبات میلیاردی و کلان شرکت‌های نفتی، ادارات و سازمان‌های مستقر در خارگ با بی‌میلی و اکراه آن‌ها مواجه هستیم.
 
وی اذعان کرد: این مسئله باعث شده است تا ما وقت بسیاری را در شرکت‌های نفتی، نهادها و سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها در تهران برای حق قانونی خود صرف کنیم و این در حالی است که قانون حیطه وظایف و قوانین را مشخص کرده است.
 
داربوی با بیان اینکه مطالبات شهرداری به بیش از 60 میلیارد تومان می‌رسد، تصریح کرد: شهرداری خارگ در حال حاضر حتی برای پرداخت حقوق کارکنان خود نیز دچار مشکل است و این در حالی است که تمامی مسئولان امر، خود نیز جزیی از شهروندان هستند و از امکانات شهری استفاده می‌کنند و این امکانات صرف رفاه و آسایش خود و خانواده آن‌ها نیز می‌شود.
 
وی افزود: ما امیدواریم این مطالبات پرداخته شود و نیازی به استفاده از ماده 100 و جریمه‌های بیشتر برای این شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها و یا حتی توقیف حساب آن‌ها نرسد که خدایی ناکرده باعث ایجاد کدورتی شود و متاسفانه در برابر شهرداری، گاهاً شخصی و سلیقه‌ای برخورد شده است و در واقع شهرداری خارگ مظلوم واقع شده است و درخواست ما از فرماندار محترم بوشهر این است که به این قضیه ورود کنند تا این مسئله با تعامل حل و مطالبات قانونی شهرداری خارگ پرداخت شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید