کد خبر : ۲۵,۷۲۳
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ۱۶:۲۲
رئیس شورای شهر خارگ گفت: صیادان خارگ از آلودگی‌های نفتی صیدگاه‌های این جزیره متضرر شده‌اند و وضعیت معیشتی مطلوبی ندارند.
حسین داربوی یکشنبه شب در نشستی با حضور مسئولان جزیره خارگ اظهار کرد: در زمینه بحث مالکیت اسناد، از قدیم مشکلاتی بوده و با همه این تفاسیر، نمی‌دانم شورای عالی امنیت ملی کشور، بر چه اساسی این مصوبه را تایید کرده است و درخواست ما از مسئولان استان این است که نشستی با حضور دریادار شمخانی، اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولین مربوطه برگزار و در این زمینه بحث شود.
 
وی افزود: اگر این مصوبه جنبه امنیتی دارد که مردم خارگ امنیت را در این جزیره برقرار کرده‌اند و اگر در بحث دفاعی است که در هشت سال دفاع مقدس، این مردم جانفشانی‌ها کردند و واقعاً نمی‌دانم چرا این شورا مشکلات مردم خارگ را در نظر نگرفته است.
 
رئیس شورای شهر خارگ عنوان کرد: در گذشته خارگ در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در منطقه حرف اول را می‌زد و وضعیت معیشتی مردم نسبت به گذشته تنزل یافته است.
 
وی با اشاره به محدودیت‌های خارگ تصریح کرد: ما از لحاظ مکانی محدودیت‌های بسیاری داریم و جوانان ما برای ساخت مسکن با مشکل مواجهند. امکان توسعه زیرساخت‌های شهری نیست و ما انتظار داریم جلسه‌ای برگزار شود تا ما در این باره توضیح دهیم و اگر واقعاً بحث امنیتی است ما حرفی نداریم.
 
داربوی با اشاره به مطالبات قانونی شهرداری خارگ بیان کرد: شهرداری خارگ در حدود 150 میلیارد تومان از شرکت‌های مستقر در خارگ مطالبات دارد و اگر این بودجه داده شود، نه دیگر منتظر خرید کشتی نخواهیم ماند، نه حتی خدماتی از استان و شرکت نفت طلب خواهیم کرد و با همین هزینه شهر را آباد می‌کنیم. این مطالبات حق قانونی شهرداری خارگ است و مجلس شورای اسلامی این قانون را مصوب کرده و باید پرداخت شود.
 
وی با بیان دیگر مشکلات خارگ افزود: صیدگاه‌های جزیره خارگ در گذشته معروف بود اما در حال حاضر آلودگی‌های منابع نفتی خسارت‌های زیادی به آن وارد کرده است و منبع درآمد صیادان، امروز آسیب دیده و همین موضوع بحث معیشتی صیادان را با مشکل مواجه کرده است.
 
رئیس شورای شهر خارگ اذعان کرد: آبفا باید در خارگ حضور یابد و با وجود اینکه همه استانداران قبلی و حتی معاون استانداری استاندار بر این موضوع تاکید کرده‌اند اما باز آبفا حاضر به استقرار در جزیره نیست و می‌گوید برای ما به صرفه نیست و این باید بررسی و پیگیری شود.
 
وی با اشاره به حل مشکل ایاب و ذهاب مردم خارگ از طریق بخش خصوصی گفت: کارشناسان ما این مسئله را بررسی کردند و با 15 میلیارد تومان می‌توان چهار کشتی مورد پسند مردم از هلند خریداری کرد و اگر مطالبات شهرداری پرداخت شود، این کار را خودمان انجام خواهیم داد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید