کد خبر : ۲۵,۷۱۱
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ۱۶:۱۴
امام جمعه خارگ گفت: اتحاد علمای اسلام، مسلمانان را پیروز خواهد کرد.
 حجت‌الاسلام موسی کمالی ظهر امروز در بیان خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته با توصیه خود و دیگران به تقوای الهی، اظهار کرد: در روز پایانی ماه مبارک رمضان خواندن دعای وداع ماه رمضان از امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه سفارش شده است و می‌گویند سلام بر این ماه که بهترین همنشین بود و برکات زیادی داشت و آرزوهای ما برای رسیدن به خداوند را برآورده کرد و توصیفات زیبایی در این دعا نهفته است.
 
وی افزود: عید فطر نیز اعمالی دارد که احیا نگه‌داشتن، یکی از اعمالی است که توسط پیامبر (ص) سفارش شده ‌است و فرموده‌اند کسانی که این شب را احیا بگیرند، قلبشان در روزی که قلب‌ها می‌میرد، زنده خواهد ماند و سفارش کردند که این روز را با تکبیر گفتن زینت دهید، همانگونه که خود ایشان نیز این را انجام می‌دادند.
 
امام جمعه خارگ تصریح‌ کرد: عید فطر به معنای برگشتن انسان به فطرت و اصل خویش است و زیارت امام حسین (ع) نیز که در این روز سفارش شده‌ بدین جهت است که در طول تاریخ اسلام، همواره انسان را به خود بازمی‌گرداند و خواندن دعای ندبه نیز به همین دلیل و به خاطر بازگشت انسان به خویش از طریق یاد امام زمان(عج) است.
 
وی در بیان خطبه دوم با اشاره به روز قدس خاطرنشان ‌کرد: همه باید کمک کنند و دست به دست هم بدهند تا این مردم پیروز شوند و راهپیمایی امروز نیز گوشه‌ای از حمایت‌های مردم از مظلومان فلسطین بود و رهبر فرمودند که حمایت از مسلمانان مظلوم، واجب کفایی است.
 
خطیب نماز جمعه خارگ اشاره ‌کرد: جهانیان بدون در نظر گرفتن مسائل انسانی و کودکانی که در زیر آوار جان می‌دهند، از اسرائیل حمایت می‌کنند و حاکمان مسلمان نیز دست به دست آنان داده‌اند، اما مردم جهان بیدار هستند، هرچند سران غرب سعی کرده‌اند مسئله فلسطین را مسئله درجه چندم جهان جلوه دهند.
 
وی اذعان‌ کرد: در سال‌های ابتدایی تشکیل اسرائیل، این کشور رشدهایی داشت اما پس از انقلاب اسلامی و شکل‌گیری روحیه مقاومت در بین مردم سایر کشورها، همواره در نزول بوده و می‌بینیم روزی با سنگ آغاز شد و امروز مقاومت‌ها به پهپاد و موشک رسیده است و رهبری نیز اشاره داشتند که تنها راه پیروزی، مقاومت و مبارزه مسلحانه تا نابودی اسرائیل است.
 
امام جمعه خارگ عنوان ‌کرد: امروز دست رژیم کودک‌کش اسرائیل برای همه‌ رو شده‌ است و تاکنون 25 مرکز درمانی را بمباران کرده ‌است، در حالی که نتوانسته انبار موشک‌ها و مراکز شلیک موشک‌های حماس را مورد هدف قرار دهد و ردیابی کند و امروز درمانده شده و به دنبال آتش‌بس از طریق دخالت سایر کشورها است.
 
وی بیان‌ کرد: تاکنون 17 هزار موشک از سمت فلسطین به سوی اسرائیل شلیک شده که گنبد آهنین آنها تنها 15 درصد موفق بوده‌ است و بنابراین باید مقاومت کرد و یکی از راه‌های نابودی اسرائیل به فرموده رهبری، صندوق‌های رای خواهد بود.
 
خطیب نماز جمعه خارگ با تاکید بر اتحاد مسلمانان عنوان‌ کرد: زمینه اتحاد مسلمانان، اتحاد علمای اسلام است که باید به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و این مسئله قطعاً باعث پیروزی خواهد بود.
 
وی با اشاره به سالگرد برپایی اولین نماز بعد از انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی افزود: نماز جمعه تاکنون برکات زیادی را برای نظام به همراه داشته است، به نحوی که رهبر می‌فرمایند نماز جمعه در راس همه امور است و تریبونی سیاسی عبادی است که توانسته بسیاری از فتنه‌ها را خنثی و نقشه‌های دشمن را برملا کند و تاکنون 700 نماز در کشور برگزار می‌شود و باید برای حضور نسل آینده در آن تاکید شود.
 
وی با تبریک روز عید فطر تصریح ‌کرد: شرکت عموم مردم در این روز را خواستاریم و از هم‌میهنان و همشهریانی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند نیز تشکر می‌کنیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید