کد خبر : ۲۵,۴۱۹
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۳:۴۵
امام جمعه خارگ گفت: یتیم‌نوازی، از مصادیق عمل صالح به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام موسی کمالی صبح امروز در مراسم تجلیل از حامیان ایتام در خارگ عنوان کرد: رسیدگی به ایتام و یتیم‌نوازی، یکی از مصادیق عمل صالح است که برای انسان در کارنامه اعمال او ثبت می‌شود.
 
وی افزود: مفسرین درباره اینکه ایتام چه گروه‌هایی را شامل می‌شود، اختلاف نظر دارند، یتیم در واژه به کسی اطلاق می‌شود که پدرش را در سنین خاصی از دست داده باشد، اما به شیعیانی که امام آن‌ها در میانشان نیست نیز گفته می‌شود و به آن‌ها یتیم آل محمد (ص) گفته می‌شود، چراکه سرپرست اصلی که همان امام و پیامبر است، بر سر آن‌ها نیست.
 
امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: هر انسانی با هر گرایشی، اعم از مسلمان و غیرمسلمان، به این افراد و ایتام رسیدگی کند و در تربیت، آموزش، پرورش، تفریح و سایر موارد زندگی کمک حال او باشد، ثواب رسیدگی به ایتام را می‌برد و یقیناً اگر انسانی به کودکی که پدر ندارد کمک کند، نه به او، که به خود کمک کرده و این کاسبی‌ است برای آخرت او و امتیازهای بسیاری به دست می‌آورد.
 
وی تصریح کرد: رسیدگی به ایتام، ترحم به آنان نیست، بلکه عملی است برای خود انسان که شامل برکاتی هم برای دنیا و هم برای آخرت او می‌شود و لذا بر ماست که اگر دیدیم کودکی سایه پدر بر سرش نیست، سرپرستی معنوی او را به عهده بگیریم و خداوند هم به پاس این کار، در دنیا فرد را محبوب دیگران می‌کند و در آخرت هم جنت نعیم را به او می‌بخشد.
 
کمالی با بیان اینکه برای کودکان از دست دادن پدر یک نقیصه نیست عنوان کرد: از دست دادن پدر برای یک کودک، یک نقیصه نیست، کما اینکه پیامبر (ص) وقتی دنیا آمد سایه پدر را بر خود ندید، بلکه این مسئله امتیازی هم شاید برای او باشد که علاوه بر پیروز آمدن در شرایط سخت، فرصتی را هم به دیگران برای کسب ثواب می‌دهد.
 
وی اذعان داشت: کمیته امداد خارگ، با ارتباط معنوی که بین این خیرین با ایتام و نیازمندان به وجود آورده، وظیفه خود را به خوبی انجام داده است و ما نیز به نوبه خود از مدیر این اداره که از زمان حضورشان همواره تلاش‌های بسیاری در این زمینه کرده‌اند، همکاران آن‌ها که شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و سایر مسئولان امر تشکر می‌کنیم.
 
امام جمعه خارگ بیان کرد: امروز شاید تعداد زیادی از خیرین و حامیان ایتام، به واسطه اینکه هدفشان دیده شدن نبوده است و قصد داشتند گمنام بمانند، در این جلسه حضور پیدا نکرده‌اند، اما حضورشان قطعاً می‌تواند الگویی برای سایر افراد باشد و ما از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم و بر این باور هستیم که در آخرت، همین کارهای معنوی، دست آن‌ها را خواهد گرفت.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید