کد خبر : ۲۵,۴۱۰
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۳:۳۸
امام جمعه خارگ گفت: مال‌اندوزی یکی از موانع ظهور امام زمان (عج) است.
 حجت‌الاسلام موسی کمالی شامگاه پنج‌شنبه در جشنی که به مناسبت ولادت امام زمان (عج) در مسجد امیرالمومنین (ع) این جزیره برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا (ع) نقل می‌کنند که امام علی (ع) سه شب را همیشه شب‌زنده‌داری می‌کردند که یکی شب 23 ماه رمضان، یکی شب عید فطر و دیگری همین نیمه شعبان بود و بر شب‌زنده‌داری در این شب تاکید بسیار شده است.
 
امام جمعه خارگ افزود: این شب برکات زیادی دارد، که رقم خوردن رزق و روزی انسان در این شب، مشخص شدن برکت عمر انسان و تعیین مقدرات یکسال ما در همین یک شب، از جمله این موارد است.
 
وی با اشاره به فضیلت‌های ماه شعبان خاطرنشان کرد: این ماه برکات بسیاری دارد و رسول خدا فرموده است که پس از ماه رمضان، این ماه برترین ماه است و این ماه، ماه من است و به روزه گرفتن هم سفارش زیادی شده است و اگر سه روز انتهایی این ماه را با روزه به ماه رمضان وصل کنیم، در مجموع ثواب دو ماه روزه‌داری را به انسان می‌دهند.
 
کمالی با بیان اعمال این شب تصریح کرد: غسل کرد یکی دیگر از اعمال سفارش شده این شب است. زیارت امام حسین (ع) نیز در این شب افضل اعمال است که باعث آمرزیدن گناهان و ثبت ثواب حج عمره برای ما می‌شود. و شب زنده‌داری نیز باعث می‌شود که دل زنده بماند و نمیرد و بسیاری از کارهای معنوی را دل انجام می‌دهد. خواندن دعای کمیل نیز در این شب سفارش شده است.
 
وی عنوان کرد: امام زمان (عج) پس از دنیا آمدن سخن گفت و آیه‌ای را خواند که در آن وعده داده شده است که زمین به مستضعفین به ارث خواهد رسید و قطعاً با ظهور ایشان، جهان پر از عدل و داد می‌شود و اسلام ناب در سراسر جهان گسترش می‌یابد.
 
امام جمعه خارگ با اشاره به سفارشات امام زمان (عج) به اسحاق ابن یعقوب مبنی بر چگونگی بهره‌مندی از ایشان افزود: ستارگان امان برای آسمان هستند و امام زمان (عج)، امنیتی برای موجودات بر روی زمین و خود ایشان گفته‌اند که برای ظهور ایشان باید دعای بسیار کرد.
 
کمالی، بی‌اعتنایی به فقرا، ترک صله‌رحم و مال‌اندوزی را جزو اعمالی دانست که انسان را از امام زمان (عج) دور می‌کند و یادآور شد: برای فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان (عج)، باید این کارها را ترک کرد و انشاالله با این کار بتوانیم سربازی شایسته برای ایشانم باشیم.
 
لازم به ذکر است؛ در پایان این جشن که به همت پایگاه خاتم‌الانبیاء خارگ برگزار شد و با مولودی‌خوانی و مداحی همراه بود، از فعالان قرآنی این جزیره نیز تجلیل شد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید